Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi PiotrKukla2 z miasteczka Bielsko-Biała. Mam przejechane 223570.38 kilometrów w tym 7915.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 25.35 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 2324726 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy PiotrKukla2.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Marzec, 2021

Dystans całkowity:1464.00 km (w terenie 71.00 km; 4.85%)
Czas w ruchu:64:00
Średnia prędkość:24.99 km/h
Maksymalna prędkość:63.00 km/h
Suma podjazdów:16880 m
Maks. tętno maksymalne:187 (95 %)
Maks. tętno średnie:155 (79 %)
Suma kalorii:35869 kcal
Liczba aktywności:28
Średnio na aktywność:63.65 km i 2h 17m
Więcej statystyk
  • DST 35.00km
  • Czas 01:24
  • VAVG 25.00km/h
  • VMAX 44.00km/h
  • Temperatura 2.0°C
  • HRmax 176 ( 90%)
  • HRavg 137 ( 70%)
  • Kalorie 1114kcal
  • Podjazdy 390m
  • Sprzęt Triban 5
  • Aktywność Jazda na rowerze

Trening 16

Wtorek, 23 marca 2021 · dodano: 27.03.2021 | Komentarze 0

Po labie która trwała całe dwa dni trzeba było ruszyć tyłek. Do wyboru miałem trenażer lub trening po mokrych szosach. Na samą myśl o treningu w garażu mi się odechciało i wpadłem na jeden z głupszych pomysłów w ostatnim czasie. Postanowiłem trening wykonać na ciężkim 14 kilogramowym stalowym rowerze który przynajmniej ma pełne błotniki. Musiałem też wziąć plecak bo rower nawet nie posiada koszyka na bidon. Ubrałem najgorsze ciuchy jakimi dysponuję i ruszyłem do Jaworza na krótki ale wymagający trening. Już po kilku minutach padła bateria w przedniej lampce więc nie byłem już tak dobrze widoczny ale jechałem dalej. Na rozgrzewce przekonałem się, że ten rower nie nadaje się do innych treningów niż spokojne jazdy w 2 strefie. Rozgrzewka na tym sprzęcie nie była dokładna i nie byłem z niej zadowolony. Sam trening też pozostawiał do życzenia, pod noga miałem ogromne pokłady mocy bo n30 sekundowe powtórzenia wchodziły bardzo lekko w nogi ale wydawało mi się, że stoję w miejscu, pewnie połowa mocy szła w błoto ale nie o to chodziło. W trakcie serii powtórzeń zagalopowałem się i zamiast 10 wykonałem aż 30 sprintów na różnej kadencji. Nie byłem zmęczony i zapomniałem nawet o tym, że na początku zjazdu miałem przyjąć porcję węglowodanów. Wsunąłem całego batona który dawał energię na 45 minut jazdy w tlenie, na takim treningu pewnie szybciej trzeba uzupełniać energię ale na szczęście druga seria powtórzeń była ostatnią. Podczas drugiej serii starałem się jechać równiej i nieco spokojniej bo wiele z powtórzeń zaczynałem za mocno, na wiele się to nie zdało i wszystko wyglądało podobnie z jedną różnicą, zdążyłem zrobić 11 sprintów przed końcem podjazdu. Na szosie przy podobnej mocy kończyłem na 8. Druga seria już bardziej weszła w nogi. Planowałem wrócić do domu dłuższą drogą zahaczając o często ostatnio odwiedzane boczne uliczki ale zmuszony byłem jechać główną ze względu na to, że wjazdy w boczne dróżki były zablokowane lub musiałbym się zatrzymać i czekać by dało się bezpiecznie skręcić w lewo. Trening wymagający ale na tym sprzęcie i w tych warunkach nie należał do przyjemnych. Na szczęście lepsze dni nadchodzą i już niedługo nie będę musiał wybierać na jakim rowerze jechać.




  • DST 80.00km
  • Teren 12.00km
  • Czas 03:34
  • VAVG 22.43km/h
  • VMAX 45.00km/h
  • Temperatura 5.0°C
  • Kalorie 1590kcal
  • Podjazdy 730m
  • Sprzęt Hercules
  • Aktywność Jazda na rowerze

Miasto 12

Poniedziałek, 22 marca 2021 · dodano: 18.05.2021 | Komentarze 0


Kategoria Miasto


Podsumowanie 11 tygodnia 2021

Niedziela, 21 marca 2021 · dodano: 21.03.2021 | Komentarze 0

Tydzień regeneracyjny wiązał się tym razem z testami mocy oraz ostatnimi pracami przy najlepszym rowerze. Czasu było bardzo mało i nie zdążyłem dokładnie przetestować roweru po zmianie siodła oraz korekcie ustawień kierownicy i klamkomanetek. Gdyby warunki pozwoliły to byłoby inaczej. Mimo natłoku obowiązków znalazłem czas na odpoczynek, musiałem sięgnąć po drastyczne środki aby rozpocząć proces redukcji wagi która nie chce spaść poniżej 66 kilogramów już ponad 2 miesiące. W tym tygodniu także pojawiły się pierwsze problemy sprzętowe, przed jednym z wyjazdów zauważyłem kapeć w tylnym kole i musiałem wymienić baterie w pomiarze mocy czy czujniku tętna, w obu wypadkach wytrzymały blisko 200 godzin treningu. Mimo spokojniejszego tygodnia miałem problemy z regeneracją. Najważniejsze, że do testów przystępowałem w marę świeży, z dużą motywacją, niższą wagą i bez tradycyjnego ciśnienia na wygenerowanie jak najlepszych mocy. Trochę krwi napsuła mi niesprzyjająca pogoda, dla mnie jazda w temperaturach poniżej 10 stopni zawsze jest katorgą a w tym mijającym tygodniu średnia temperatura powietrza podczas treningów wynosiła 1 ‘ C. Na tym skończył się dla mnie czas przygotowań do sezonu 2021. Specjalnych planów na ten rok nie mam, nie wiem co zdarzy się jutro, nie mówiąc już o tym co będzie za miesiąc czy dwa. Tegoroczny czas przygotowań był zupełnie inny niż zwykle, jak szybko wróciłem do ćwiczeń po przerwie na odpoczynek tak musiałem znowu je przerwać na 2 tygodnie i tym samym byłem jakiś miesiąc w plecy. Sytuacja nie była dla mnie łatwa, niegroźne zdarzenie drogowe jakie mi się przytrafiło w listopadzie było bardziej odczuwalne niż cięższe kraksy i upadki jakie miałem w poprzednich latach. To wyraźna oznaka tego, że się starzeję. Ta przerwa wpłynęła również na sferę psychiczną i przyczyniła się do wzrostu wagi, walczę z kilogramami do dzisiaj. Miałem przynajmniej czas na rozmyślenia oraz podsumowanie poprzedniego bardzo udanego sezonu. Wyciągnąłem wnioski z poprzednich lat i zupełnie inaczej podszedłem do tematu treningów. Uważam, że swoje już wygrałem i teraz mogę jeździć do przyjemności i w miarę chęci startować w zawodach bez ciśnienia na wynik. Takie podejście przyniosło już efekt w końcówce poprzedniego sezonu. Miałem mniej czasu na trening i musiałem go jak najlepiej wykorzystać. Zrobiłem swoje w ostatnich miesiącach, trenowałem mniej niż zwykle ale dokładniej i jestem gotowy do sezonu, jaki by nie był, jestem do niego przygotowany. W poprzednim roku dużo czasu spędzałem poza strefą komfortu, nie był to najlepszy pomysł ale wcześniej znowu zimą zbyt mało czasu jeździłem ponad progiem i tym razem poszedłem na kompromis. Zabrakło tylko większej ilości treningów tlenowych na powietrzu ale na to jeszcze jest czas w najbliższych tygodniach. Po raz kolejny przekonałem się, że trening w oparciu o tętno jest niedokładny. Jestem typem zawodnika który na wysokie tętno wchodzi już przy 140 Watach ale przy wysokiej mocy moje tętno rośnie wolno i rzadko kiedy przekracza 175 bpm a w ekstremalnych przypadkach dochodzi do 190. Najwięcej czasu spędzam w zakresie 135-155 i to jest moja strefa komfortu. Inaczej sprawa ma się z mocą, tam dochodzi tylko waga która robi różnicę na podjazdach. Wolę mieć wyższe FTP niż niższe tętno przy średnim wysiłku. Lepiej być mocnym w czasówkach niż przeciętnym w każdym zakresie. Starałem się w tym roku pracować nad wzrostem kadencji, w poprzednim sezonie jeździłem na około 90 rpm a obecnie najlepiej czuję się przy 95. Zauważyłem, że nogi po treningu mniej bolą i szybciej dochodzą do siebie, pomijam już inne pozytywne aspekty wysokiej kadencji. Tej zimy przekroczyłem też ciężary jakimi operowałem podczas ćwiczeń siłowych w ubiegłych latach. Popracowałem nad siłą nóg co przełożyło się na generowaną moc podczas testów. Odchudziłem nieco sprzęt i zastosowałem komponenty które pozwolą zyskać kilka Wat podczas intensywnych wysiłków. W ubiegłym roku robiłem wszystko aby osiągnąć życiową formę, nie wyszło tak jak planowałem. W tym roku skupiłem się na detalach i poprawie słabych punktów. Już teraz widzę postęp ale jak to się przełoży na sezon to sprawa niewiadoma. Do szczęścia potrzebna jest mi tylko pogoda i można ruszać z nowym sezonem. Po raz kolejny byłem w stanie trenować bez wyjazdu w ciepłe kraje, moim zdaniem takie rozwiązanie jest coraz bardziej przereklamowane a wyjazdy coraz bardziej pokazowe.
1.Informacje o parametrach ciała:
W tym roku postanowiłem także publikować dane o ciśnieniu krwi oraz tętnie spoczynkowym. Waga w końcówce tygodnia nieco spadła ale wprowadziłem pewne zmiany w planie żywieniowym. Przy intensywnych treningach to nie przejdzie ale może gdy zrobi się cieplej to waga sama zacznie spadać, zwykle tak było. Wahań ciśnienia i tętna spoczynkowego nie było. Ciśnienie krwi w każdym dniu było niemal idealne a tętno spoczynkowe niskie czyli proces regeneracji nie został zakłócony. Na razie nie mam pojęcia skąd biorą się dane o punktach regeneracji, spisuję je z ciśnieniomierza i wiem tyle, że maksymalna wartość to 100.
2.Obciążenie treningowe:
Spokojniejszy tydzień nie wpłynął zbyt drastycznie na CTL. Największe zmiany zaszły w TSB które zbliżyło się do 0. Podczas testów nie wpadło zbyt dużo TSS ale zmęczenie jest bardziej odczuwalne bo były to bardzo intensywne wysiłki.
3.Najlepsze wartości mocy:
Większość mocy okazało się najlepszymi w tym roku. Nigdy nie wygenerowałem więcej Watów w czasie minuty i to jest pierwszy sukces w 2021 roku. Mimo trudności moje moce na tym etapie sezonu są bardzo dobre, pomijam aspekt nieco wyższej wagi który zaniża nieco te osiągniecia.
4.Dane liczbowe:
5.Analiza wyników testów:
W tym roku chciałem spróbować czegoś nowego i wykonać inny niż zazwyczaj test na wyznaczenie FTP oraz stref mocy. Poprzednio wykonałem trzy rodzaje testów, zacząłem od Ramp Testu który dał jednak zawyżony wynik. Cztery tygodnie później wykonałem po raz pierwszy test na moc krytyczną zwany inaczej wyznaczeniem pełnej krzywej mocy. Następnie wziąłem udział w godzinnym wyścigu na Zwift. Wyniki tych prób były jednak zbliżone do siebie i nie korygowałem wartości FTP. Z każdym tygodniem jednak powtórzenia na tych samych mocach wchodziły coraz lżej i czułem się mniej zmęczony. Wykonanie kolejnego testu było konieczne aby treningi stały się bardziej wymagające. Wykonałem po raz drugi test na moc krytyczną i poprawiłem każdy wynik sprzed 8 tygodni. Warunki do testów były ekstremalne ale dwa dni udało się testować na zewnątrz a ostatni test zmuszony byłem wykonać na trenażerze jednak w podobnej temperaturze i wilgotności powietrza. Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony wynikami testów które wyszły znacznie lepsze niż oczekiwałem.
Wyniki testów mocy i porównanie z poprzednimi:
                                                                                                               
Dzięki dużej ilości treningu siłowego udało się poprawić nieco sprint oraz maksymalną moc minutową która okazała się wyższa niż dotychczasowa życiówka. Poprawiłem też wyniki w pozostałych zakresach czasu, w każdym wypadku postęp jest zauważalny. Wyniki osiągnąłem przy nieco niższej wadze. Jeżeli utrzymam takie kierunek rozwoju to stanę się bardziej wszechstronnym zawodnikiem co pozwoli skuteczniej prezentować się na wyścigach.
Nie wszystkie „peaki” mocy byłem w stanie wyznaczyć podczas testu. Tym razem przyjąłem jedną wartość przelicznika dla 60, 90 oraz 180 minut i wynosi on 0,94:
                                                                                                               
Mimo przyjęcia mniejszego przelicznika widać postęp także na dłuższych odcinkach.
Porównanie wartości mocy:
Na podstawie wyników testów można określić wartość aktualnego progu FTP:
Znowu miałem do wyboru kilka wartości FTP ustalonych na podstawie różnych algorytmów. Wszystkie wartości zostały ustalone na podstawie mocy wygenerowanej na testach. Przyjąłem najniższy z możliwych wyników ustalony na podstawie mocy z całości podjazdu pod Alpe. Niby niewielka różnica w odniesieniu do najlepszych 20 czy 30 minut podjazdu pozwala przyjąć wyższe FTP ale z doświadczenia wiem, ze lepiej przyjąć niższą wartości i być niedotrenowanym niż mieć problemy z wykonywaniem powtórzeń na określonych mocach i się przetrenować. Z wysokimi mocami od dłuższego czasu nie mam problemów ale wolę zachować margines i ewentualnie trenować na wyższych TSS niż wydłużać treningi. Mimo wszystko moje FTP jest niezłe co przy wciąż dużych rezerwach daje potencjał do rozwoju i dalszej pracy już na prawdziwych podjazdach.
6.Plany na sezon 2021:
Zwykle wraz z przyjściem wiosny zaczynam sezon. W ubiegłym roku byłem już po pierwszych treningach w górach i szykowałem się do startów których nie było. W tym roku jest podobnie, nie było jak na razie warunków do jazdy po górach i o tyle jestem do tyłu. Pierwszy start jaki planuję to Puchar Równicy a konkretnie czasówka na moją ulubioną Równicę. Jak sezon nie dojdzie do skutku co jest prawdopodobne mam przygotowany plan B. Zakłada on jedną górską trasę o długości 4-8 godzin w tygodniu z wieloma podjazdami i treningi podtrzymujące dyspozycję. Jak najdzie mnie ochota na bicie rekordów na podjazdach to jakiś zaatakuję, będzie to jednak czysty spontan. Na wyścigi mnie nie ciągnie i czy będą czy nie, motywacja do treningów jest wciąż wysoka a możliwości do sprawdzania formy jest sporo więc żadnych konkretnych planów nie mam.




  • Czas 01:05
  • Temperatura 2.0°C
  • HRmax 187 ( 95%)
  • HRavg 155 ( 79%)
  • Kalorie 1000kcal
  • Sprzęt Triban 5
  • Aktywność Jazda na rowerze

Trenażer 38

Sobota, 20 marca 2021 · dodano: 20.03.2021 | Komentarze 0

Ostatni test musiałem przeprowadzić na trenażerze. W nocy nasypało około 10 centymetrów śniegu i żadna z tras jakie nadają się na 30 minutowy test nie była przejezdna rowerem szosowym a jeżeli nawet to byłaby to jazda w wodzie zmieszanej z błotem i walka z kierowcami próbującymi wyrzucić mnie z szosy na pobocze, takie warunki nie sprzyjają mocnej, równej jeździe więc przeprosiłem się z trenażerem. Wobec pogody i warunków na drodze jestem bezradny i z dwojga złego wolałem test na trenażerze niż improwizację w niesprzyjających warunkach. Długo się zbierałem do rozpoczęcia testu, najpierw porządki w domu, zakupy, odśnieżanie, przygotowanie sprzętu i dopiero mogłem w spokoju przeprowadzić test. Skorzystałem z darmowych 25 kilometrów na Zwift i postanowiłem zaatakować podjazd pod Alpe na czas. Miałem mało czasu na rozgrzewkę i 20 minut musiało wystarczyć, nie umiałem jechać na niskiej kadencji i najlepiej czułem się przy 95, już ten fakt podpowiadał, że dzisiaj mam równie dobry dzień jak wczoraj. Ograniczyłem mocną jazdę na rozgrzewce do 2 minut co pozwoliło jeszcze złapać oddech przed rozpoczęciem podjazdu. Start nie był najmocniejszy i pierwsze minuty również jechałem poniżej możliwości, dopiero po kilku minutach dołożyłem od razu 20 Wat. Przy Zwifcie czas szybko leciał i gdy zorientowałem się, że nie nawadniam organizmu było już ponad 12 minut od startu. Jechałem równo mocno z kadencją 90-95, czas szybko leciał i podjazdu ubywało. Połowa minęła w zasadzie bez kryzysu, dopiero około 23 minuty od startu pojawił się lekki kryzys, nie było problemów z chłodzeniem, wiatrak i otwarte drzwi garażu robiły swoje. Kryzys jednak szybko minął i znowu generowałem ponad 5 W/kg. Przez moment myślałem, że odpuszczę po 30 minutach testu, później miałem ostatnie kilkanaście minut przejechać już spokojniej. Przez 30 minut wygenerowałem równo 5 W/kg a do końca podjazdu zostało jeszcze prawie 3500 metrów. Po 30 minutach zluzowałem i przez moment generowałem 300-315 Wat ale po 2 minutach znowu dołożyłem do pieca, podjazd zaczął mi się dłużyć ale motywacja cały czas była na wysokim poziomie a moc nie spadła, ostatnie 2 minuty jechałem już na maksa licząc na urwanie jeszcze kilku sekund. Udało się zarówno poprawić czas na podjeździe o ponad 11 minut oraz wygenerować świetną jak na marzec moc która była podobna w czasie 20, 30 oraz 40 minut. Do godziny bym na tym poziomie nie dociągnął i według wygenerowanej na podjeździe mocy będę musiał oszacować swoje nowe FTP. Jak wczoraj byłem koniem to dzisiaj już stałem się dzikiem, do jeszcze groźniejszego potwora muszę jeszcze coś dołożyć a mam na to prespektywy. Po teście miałem mało czasu i motywacji do spokojnej jazdy i dojechałem do 25 kilometrów na Zwift. Po testach daję sobie dwa dni na odpoczynek i od wtorku ruszam z kolejnym cyklem treningowym. Żałuję, że testu nie udało się zrobić na zewnątrz bo wynik wyszedłby bardziej miarodajny. Jak pomyślę, że równo rok temu zaliczyłem już trasę z 3 podjazdami na których teraz leży sporo śniegu to mnie szlak trafia. Jednak wpływu na to nie mam i muszę cierpliwie poczekać na wiosenne warunki, może tylko tydzień.



Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2021


  • DST 25.00km
  • Czas 01:02
  • VAVG 24.19km/h
  • VMAX 49.00km/h
  • Temperatura 2.0°C
  • HRmax 178 ( 91%)
  • HRavg 135 ( 69%)
  • Kalorie 673kcal
  • Podjazdy 300m
  • Sprzęt Triban 5
  • Aktywność Jazda na rowerze

Trening 15

Piątek, 19 marca 2021 · dodano: 20.03.2021 | Komentarze 0

Drugi dzień testowy wyglądał bardzo podobnie jak poprzedni. Wyjechałem o podobnej porze i znowu miałem tylko godzinę. To wykluczało wyjazd na Przegibek gdzie pewnie sporo śniegu przybyło a był to najlepszy podjazd na próbę 12 minutową. Musiałem sobie radzić i wybrałem chyba jedyny odcinek w okolicy który pozwalał na tak długą jazdę bez żadnych przeszkód. Warunki były bardziej stabilne, słońce, maksymalnie 2 stopnie na termometrze i mokre drogi. Nie mogłem zapomnieć o rozgrzewce która była jak zazwyczaj konkretna i nawet musiałem wydłużyć czas między rozgrzewką a pierwszą próbą bo był zbyt długi dystans. Do testu 1 minutowego przystępowałem bez ciśnienia, nigdy nie był to mój klimat i zazwyczaj radziłem sobie słabo lub przeciętnie. Tym razem postanowiłem jechać cały czas w korbach, wybrałem do tego dosyć wymagający podjazd ale trochę zbyt twarde przełożenie, pozwoliło to na efektywny początek ale później zacząłem tracić moc, cisnąłem jednak do końca na twardym obrocie i zluzowałem około 2 sekundy za szybko. Mimo to wygenerowałem życiową moc w tym czasie, dałem z siebie wszystko i dłuższą chwilę dochodziłem do siebie i planowane 10 minut luzu przed 12 minutowym testem musiałem wydłużyć aby spokojnie pojechać na miejsce startu. Doszedłem do siebie przed rozpoczęciem próby. Bałem się, że samochody lub piesi mogą przeszkodzić w równej jeździe i tak też było. Pierwsze utrudnienie pojawiło się na jedynym skrzyżowaniu na którym musiałem skręcić w lewo. Straciłem tam kilka Wat i sekund ale szybko nadrobiłem, tak się nie powinno robić testów ale za bardzo wyjścia nie miałem. Kolejny newralgiczny punkt na trasie to parking przed wejściem do lasu w Dolinie Wapienicy. Tam znów lekkie zwolnienie ale tym razem wyraźnej straty nie zanotowałem. Odcinek leśny był bardzo zanieczyszczony, jechałem slalomem między pieszymi, utrzymywałem w miarę stałą moc, na trudniejszym podjeździe brakowało mi przełożenia, jechałem z niższą kadencją i odrobinę wyższą mocą, później jednak był odcinek niemal płaski gdzie znowu nie umiałem się zmotywować do mocnej jazdy. Ostatnia minuta już pod górę i kończyłem test w miejscu gdzie pojawił się śnieg na jezdni, do końca podjazdu zostało co prawda 200 metrów ale nie miałem ani ochoty ani za bardzo możliwości dojechania do końca więc zawróciłem. Po wolnym zjeździe spojrzałem na rower który był cały zabrudzony błotem, ciuchy wyglądały podobnie. Zjechałem spokojnie do domu licząc na to, że i w sobotę pogoda się nade mną zlituje chociaż się na to nie zanosi.





  • DST 23.00km
  • Czas 00:55
  • VAVG 25.09km/h
  • VMAX 44.00km/h
  • Temperatura 2.0°C
  • HRmax 173 ( 88%)
  • HRavg 135 ( 69%)
  • Kalorie 594kcal
  • Podjazdy 290m
  • Sprzęt Triban 5
  • Aktywność Jazda na rowerze

Trening 14

Czwartek, 18 marca 2021 · dodano: 20.03.2021 | Komentarze 0

Nadszedł czas na pierwszy sprawdzian formy. Zwykle sezon rozpoczynałem od testów mocy i tak też jest tym razem. Warunki pogodowe w żaden sposób nie zachęcały do jazdy ale nie wyobrażałem sobie przeprowadzenia tego testu na trenażerze. Miałem dwie opcje, albo jechać o 7 rano, albo o 11 i w każdym wypadku miałem zaledwie godzinę czasu. O 7:00 sypał śnieg i odpuściłem a o 11 było całkiem znośnie, przynajmniej tak to wyglądało z okna. Gdy wyszedłem na zewnątrz to już tak przyjemnie nie było. Już na starcie pojawiły się pierwsze problemy, licznik nie umiał połączyć się z miernikiem mocy. Chwilę się męczyłem ale udało się połączyć i poprawnie skalibrować miernik. Drugi problem to kapeć w tylnym kole, ostatnio gdy kończyłem jazdę wszystko było w porządku, zmieniłem więc szybko koło na takie z bardziej zużytą oponą i kasetą 11x25. Wyjechałem nieco spóźniony i wiązało się to z tym, że miałem mniej czasu. Miałem dokładnie rozpisane obciążenia i na początek czekało mnie 10 minut spokojnej jazdy. Jechałem tak wolno, że marzłem, gdy dojechałem do Jasienicy i skręciłem na Nałęże, zaczął sypać śnieg. Temperatura w momencie spadła z 2 stopni do 0. Warunki były trudne i nawet wiatr wiejący na tym odcinku w plecy mnie nie urządzał. Po rozgrzewce zawróciłem, w międzyczasie przestało sypać, wyszło słońce i pojawiły się 4 stopnie na termometrze, w żaden sposób jednak nie odczuwalne. Zjechałem do skrzyżowania w Jasienicy i po krótkim postoju ruszyłem na pierwszy test. Nie umiałem złapać rytmu, sam start był zbyt słaby a później szarpanie się przez kilkadziesiąt sekund, tylko momentami jechałem równo, podjazd nie ma stałego nachylenia i ciężko utrzymać rytm, trzymałem się założonej kadencji ale na trudniejszych sekcjach jechałem zbyt twardo przez brak przełożenia, nie miałem motywacji aby ostatnie sekundy pojechać na maksa chociaż rezerwy jeszcze były. Wygenerowałem więcej mocy w czasie 6 minut niż się spodziewałem, to jednak była łatwiejsza próba od tej która czekała mnie kilka minut później. Test kończyłem znowu w śniegu i chłodzie a przy końcu podjazdu który pokonałem już spokojnie pojawił się także śnieg na drodze. Po zjeździe na którym zmarzłem mimo bardzo wolnej jazdy zbliżał się czas sprintu, chciałem wykonać go na podjeździe bo wtedy łatwiej docisnąć na maksa. Mój sprint w dalszym ciągu wygląda fatalnie, nie byłem w stanie wyciągnąć więcej niż 700 Wat a w dodatku tylne koło traciło przyczepność na mokrej szosie, poprawiłem wynik sprzed 8 tygodni ale to wciąż bardzo mizerny poziom. Druga próba nie wniosła niczego nowego i znowu skończyło się na 630 Watach, wydawało mi się, że jadę mocniej niż za pierwszym razem a wynik wyszedł słabszy. Trzeciej próby już nie podjąłem bo nie miało to żadnego sensu i wróciłem do domu. Mimo wszystko byłem zadowolony z pierwszego testu. Kolejne jednak były dla mnie ważniejsze.





  • Czas 00:45
  • Temperatura 22.0°C
  • HRmax 116 ( 59%)
  • HRavg 82 ( 42%)
  • Kalorie 115kcal
  • Aktywność Ciężary

Siłownia 29

Środa, 17 marca 2021 · dodano: 20.03.2021 | Komentarze 0

Krótki i spokojny trening siłowy. Ograniczyłem ilość ćwiczeń, serii i powtórzeń a także zastosowałem mniejsze ciężary. Rozgrzewka była całkiem niezła ale zbyt krótka po dopiero podczas trzeciej serii powtórzeń pierwszego ćwiczenia nie czułem dyskomfortu bólowego. Ciężko mi było trzymać się ustalonych czasów przerw między ćwiczeniami ale w miarę udało się opanować ten chaos jaki powstał w trakcie treningu. Aby zachować równowagę wydłużyłem czas rozciągania i rolowania.


Kategoria Zima, Zima 2021


  • DST 25.00km
  • Czas 01:04
  • VAVG 23.44km/h
  • VMAX 46.00km/h
  • Temperatura 0.0°C
  • Kalorie 404kcal
  • Podjazdy 290m
  • Sprzęt Litening C:62 Pro
  • Aktywność Jazda na rowerze

Rozjazd 3

Wtorek, 16 marca 2021 · dodano: 20.03.2021 | Komentarze 0

Tydzień regeneracyjny biegnie szybko i po jednym dniu wolnym od jakiejkolwiek aktywności fizycznej ruszyłem na kolejną przejażdżkę na topowym sprzęcie, przy okazji testowałem skorygowane ustawienie bloków w butach. Nie zdążyłem kupić baterii do czujnika tętna więc jechałem bez żadnych danych treningowych, które nie były mi do niczego potrzebne. Znowu wybrałem trasę biegnącą przez okoliczne wioski i tylko część dróg się powtórzyła z ostatnimi jazdami. Warunki do jazdy były trudne ale już przywykłem i na cieplejsze dni cierpliwie czekam. Po drodze okazało się, że poza drobną korektą lewego bloku nie są wymagane dodatkowe zmiany. Podczas kolejnej przejażdżki będę testował nowe siodło i próbował je ustawić.




  • DST 83.00km
  • Teren 20.00km
  • Czas 04:00
  • VAVG 20.75km/h
  • VMAX 54.00km/h
  • Temperatura 0.0°C
  • Kalorie 1650kcal
  • Podjazdy 1180m
  • Sprzęt Hercules
  • Aktywność Jazda na rowerze

Miasto 11

Poniedziałek, 15 marca 2021 · dodano: 21.03.2021 | Komentarze 0




Podsumowanie 10 tygodnia 2021

Niedziela, 14 marca 2021 · dodano: 17.03.2021 | Komentarze 0

W pełnym obowiązków tygodniu ciężko mi było znaleźć czas na trening. Udało się co prawda zaliczyć długą trasę w tygodniu ale przez całe 7 dni byłem w stanie zrealizować tylko 3 treningi. Stawiając na jakość musiało mi to wystarczyć, nazbierałem odpowiednią ilość TSS. Liczyłem na lepszą pogodę, nie była jednak zła, nie musiałem korzystać z trenażera. Udało się po raz pierwszy wyjechać na najlepszym sprzęcie, na razie były to tylko dwie przejażdżki regeneracyjne. Po przesiadce z ciężkiego sprzętu na tym rowerze jechało się bardzo lekko, rower idzie jak strzała. Rower jednak nie jest jeszcze ustawiony i musi poczekać na dłuższe jazdy przynajmniej do kolejnego tygodnia. Następny tydzień wypada jako regeneracyjny, w innym wypadku nie miałbym czasu na regularny trening. Chciałbym wykonać znowu test na krzywą mocy zawierający aż 6 prób czasowych, jak warunki pozwolą to od czwartku będę się testował. Przy takiej ilości treningu jaki mam za sobą nawet nie wiem czego się po sobie spodziewać, zwykle między testami trenowałem więcej i progres był zauważalny.
1.Waga w ostatnim tygodniu:
WE dalszym ciągu większych zmian wagi nie było.
2.Obciążenie treningowe:
Utrzymałem ilość TSS z poprzedniego tygodnia, wartości ATL i CTL wzrosły a TSB wahało się w okolicy -20.
3.Najlepsze wartości mocy:
4.Dane liczbowe: