• Kalorie 1963kcal

Niedziela, 21 stycznia 2018 · dodano: 21.01.2018 | Komentarze 0

Pogoda nie dała za wygraną i pozostał trenażer. Chciałem trenować co najmniej przez 2 godziny, udało się wytrzymać 3. Jestem z tego zadowolony, motywacja zrobiła swoje. Cały czas trzymałem się w strefie 2 z jednym odcinkiem w strefie 3. Zaczynam pracować nad efektywnością jazdy, sporo mocy się traci, a wykorzystanie jej daje dużą rezerwę którą można w odpowiednim momencie wykorzystać. Próbowałem dzisiaj określić i wyrównać rozkład mocy, tzw. balans na 2 nogi i wygląda to różnie. Pomiar jest bardzo czuły i nie da się jechać cały czas równo, różnica momentami przekracza 10% co jest już dużą wartością. Nie wiem jak ale na koniec treningu średni balans mi wyszedł równo po 50% dla każdej nogi. Będę nad tym elementem pracował i ustabilizowanie tego na poziomie 2-4% różnicy będzie celem na najbliższy czas. Jak to się uda to będę pracował nad oszczędnością mocy. To wszystko ma pomóc w poprawieniu moich osiągnięć. Trenażer to dobre urządzenia do tego typu zadań. Jeżeli uda się chociażby w najmniejszym stopniu poprawić ten element to już będę mógł mówić o progresie. Nie skupiam się na samych wskazaniach mocy bo nie o to chodzi,czy zmieni coś czy kręcę z mocą 100, 200 czy 300 Wat. Co innego wskazuje trenażer z pomiarem mocy a co innego miernik mocy zamontowany w rowerze. Na wskazania mocy na wpływ wiele czynników. Nie wszystkie są zależne od nas, przy tej samej pogodzie, w tych samych warunkach i tej samej trasie jadąc z tą samą prędkością generowana moc może być różna. Trzeba wycisnąć z danej mocy jak najwyższą możliwą prędkość. To jest ważne i nad tym zamierzam pracować. Co mi da wyższa moc jak część z niej nie będzie wykorzystana, nie da mi nic co może znacząco wpłynąć na osiągnięcia.