Piątek, 9 lutego 2018 · dodano: 09.02.2018 | Komentarze 0

Trzeci test FTP podczas mojej przygody z pomiarem mocy. Po kilku dniach luzu i bez roweru byłem niemal całkowice wypoczęty. Warunki do testu praktycznie laboratoryjne i wynik wyszedł bardzo dokładny. Podczas 30 minutowej rozgrzewki zrobiłem 4 minutowe sprinty w 6 strefie mocy. Rozpocząłem od progu FTP i kolejno po 5,7 i 6 minutach zwiększałem obciążenie. Ostatnie dwie minuty już na maksa, na tyle ile pozwolił trenażer. Po tych 20 minutach byłem mocno ujechany i tętno długo spadało do niskich wartości. Po próbie czasowej pozostało 40 minut na jazdę w strefie 1, przez 10 minut jechałem w strefie 2 i dobrze rozkręciłem nogi po intensywnym wysiłku. Bardzo dobry wynik wyszedł, spory progres zwłaszcza, że nie robiłem żadnych treningów mających na celu podniesienie FTP. Podczas treningów siłowych powtórzenia były zbyt krótkie by wyraźnie wpłynąć na podniesienie progu FTP.  Kolejny test będie za 7-8 tygodni już w terenie i tamten wynik będzie dopiero w pełni miarodajny.  W najbliższym czasie wszystkie treningi będę przeprowadzał na trenażerze.