Ranking podjazdów 2018 cz. 1

Wtorek, 4 grudnia 2018 · dodano: 29.11.2018 | Komentarze 2

Pomysł na stworzenie rankingu podjazdów pojawił się już bardzo dawno temu. W poprzednich latach opracowałem dokumenty z najlepszymi czasami. Postanowiłem zwiększyć ilość informacji i danych o każdym podjeździe więc przygotowałem nowy dokument. Dopisałem nowe podjazdy, pozostawiłem podział na regiony a kolejność podjazdów ustaliłem na podstawie specjalnego algorytmu. Pierwszym czynnikiem decydującym o miejscu danego podjazdu w rankingu jest całkowite przewyższenie które dodatkowo generuje kategorię podjazdu. Jeżeli dwa podjazdy mają takie same przewyższenie to decydującym parametrem jest długość podjazdu. Krótszy podjazd znajduje miejsce wyżej. Kolejnym parametrem jest liczba zaliczonych podjazdów, jeżeli dany podjazd jechałem większą liczbę razy to pojawi się wcześniej w opracowaniu. Ostatnim parametrem który jest brany pod uwagę gdy na podstawie pierwszych trzech nie da się określić który podjazd powinien pojawić się jako pierwszy jest podział alfabetyczny.
Przy każdym podjeździe pojawią się następujące informacje:
1.Dane Techniczne:
1.1.Numer podjazdu w rankingu
1.2.Nazwa podjazdu
1.3.Długość
1.4.Przewyższenie
1.5.Nachylenie
2.Opis zawierający informacje o lokalizacji, trudności czy ciekawostkach o danym podjeździe.
3.Zdjęcia pomagające zlokalizować podjazd.
4.Profil
6.7.Tętno
6.8.Moc
6.9.Rower
W przyszłości jeszcze pojawi się dokładniejszy profil, na początek wrzuciłem profile podjazdu tworzone przez Stravę które nie są zbyt dokładne.
I.BESKID ŚLĄSKI:
Pierwszym regionem jaki pojawia się w zestawieniu jest Beskid Śląski. Najbardziej mi znany rejon w którym nie poznałem jeszcze wszystkich podjazdów. Na początek zamieściłem tylko podjazdy które już mam w swojej kolekcji, przy kolejnej aktualizacji pojawią się nowe, nawet wtedy, gdy nie uda się zaliczyć. Z różnych źródeł wynika, że granice Beskidu Śląskiego nie są jednoznacznie ustalone. Największy problem miałem przy Przełęczy Kotelnica, nie wiedziałem jak go zaklasyfikować i zdecydowałem się na taki wybór bo te kilka podjazdów w okolicy tej przełęczy leżą po przeciwnej stronie Soły niż reszta Beskidu Żywieckiego.

• Wersja 1 : 29.11.2018 - 8 podjazdów
  • Wersja 2: 01.12.2018 - 15 podjazdów
  • Wersja 3: 03.12.2018 - 20 podjazdów
  • Wersja 4: 05.12.2018 - 25 podjazdów
  • Wersja 5: 07.12.2018 - 32 podjazdy
  • Wersja 6: 09.12.2018 - 40 podjazdów
  • Wersja 7: 11.12.2018 - 52 podjazdy
  • Wersja 8: 13.12.2018 - 60 podjazdów
  • Wersja 9: 15.12.2018 - 67 podjazdów