Podsumowanie 31 tygodnia 2019

Niedziela, 4 sierpnia 2019 · dodano: 10.08.2019 | Komentarze 0

W ostatnim tygodniu ciężko trenowałem w górach. Wykonałem kawał dobrej roboty której efekty przyjdą za kilka tygodni. Równie dobrze czułem się na krótkich ściankach jak i długich kilkukilometrowych podjazdach. W dalszym ciągu pracowałem nad zjazdami. Na razie dalszych postępów nie widać ale staram się utrwalić to co udało mi się wypracować przez ostatnie kilkanaście tygodni. Starałem się tak dobierać trasy aby było naj najwięcej zjazdów z technicznymi fragmentami a najmniej stromych odcinków prowadzących w dół. Przy takiej charakterystyce terenu jaki jest wokół Zakopanego nie było to trudne. Niestety w ostatnim czasie mój organizm zaczął dawać niepokojące sygnały, problemy pojawiały się przy wyższych temperaturach, dłuższych dystansach czy krótkich mocnych wysiłkach po których okres regeneracji wzrósł znacząco. Nie wiem czy są to chwilowe problemy czy pozostałości po niedawnych problemach zdrowotnych. Podobne momenty kryzysowe miałem w poprzednich latach i nie zawsze sobie z tym radziłem. Na szczęście nie ciągło się to przez kilka dni tylko były to jednodniowe objawy. Może to też być związane ze zbyt dużym obciążeniem treningowym którego mój organizm nie wytrzymał. Musze jeszcze dokładniej obserwować swój organizm i do niego dostosowywać wszystkie obciążenia treningowe a problemy nie powinny się powtarzać.
Postanowiłem wprowadzić małe zmiany graficzne, zmieni się trochę układ i ilość tabel podsumowujących.

• 1.Informacje o wadze:

Nie miałem możliwości monitorowania wagi przez kilka dni. Ostatniego dnia okazało się, że waga się nie zmieniła w odniesieniu do początku tygodnia. Zrezygnowałem z podawania innych danych niż: waga, % zawartość tłuszczu i temperatura podczas wysiłku.
  • 2.Obciążenie treningowe:

Obciążenie treningowe w ostatnim tygodniu było zdecydowanie największe w dłuższym okresie czasu. Wpłynęło to na niewielki wzrost CTL a także wyraźny spadek TSB który z kolei wpłynął na zmęczenie organizmu.
  • 3.Najlepsze wartości mocy:

Zrezygnowałem z podziału na krótkie i długie odcinki. Do tabeli wrzuciłem wartości mocy na których najczęściej bazuje. Jeżeli będę wykonywał powtórzenia na jakiś konkretnych odcinkach to takie odcinki także pojawią się w tabeli.
W ostatnim tygodniu jeździłem głównie podjazdy. Pojawił się jeden trening z powtórzeniami ale wtedy akurat nie zanotowałem najlepszych wyników. Na krótkich odcinkach najlepsze moce wygenerowałem pierwszego dnia a na dłuższych podczas treningu z długimi podjazdami.
  • 4.Intensywność treningów:

Starałem się podczas wszystkich treningów mieć podobną intensywność. Na 6 sesji treningowych aż 4 miały podobną specyfikę i moc znormalizowana wyszła zbliżona.
  • 5.Podsumowanie liczbowe:
  • 5.1.Podsumowanie z programu Golden Cheetach:
  • 5.1.1.Dane ogólne:

• 5.1.2.Czas w strefach:

5.1.3. Dane szczegółowe:
  • 5.2.Wstępny rozpis na 32 tydzień 2019:
W najbliższym tygodniu zamierzam kontynuować prace którą zacząłem w tym tygodniu. W dalszym ciągu będę szlifował podjazdy i technikę zjazdów. Nie przewiduje żadnych startów w zawodach a po dobrych treningach przyjdzie czas na odpoczynek w kolejnym tygodniu.
  • 5.3.Informacje o podjazdach:

Udało się zaliczyć całkiem sporo podjazdów, niektóre z nich kilkakrotnie z dobrymi wynikami.