Podsumowanie 3 tygodnia 2020

Niedziela, 19 stycznia 2020 · dodano: 21.01.2020 | Komentarze 0

Ostatni tydzień był wymagający. Sporo się działo, niekoniecznie dobrych rzeczy i to wpłynęło w znacznym stopniu na moją koncentracje i podejście do wielu spraw. W dalszym ciągu jestem zmotywowany, wiem do czego dążę i dlatego żadnych zmian nie wprowadziłem, trudniejszy okres zawsze może się przydarzyć a ja mam za sobą więcej trudnych niż łatwych lat wiec traktuje to jak coś normalnego.
Odnosząc się do spraw czysto sportowych to właśnie zakończyłem drugi cykl treningowy a zarazem etap przygotowań do sezonu. Wszystkie treningi udało się zrealizować bez większych modyfikacji założeń. Zrobiłem duży postęp odnośnie podstaw na których można już budować formę. Zwykle ograniczałem się do ćwiczeń ogólnorozwojowych a później przechodziłem do budowania tzw. Bazy tlenowej. W tym roku podszedłem do tematu inaczej, wprowadziłem kilka nowych ćwiczeń i dyscyplin sportowych których nie trenowałem w ostatnich latach. Zacząłem od marszobiegów, nigdy nie lubiłem biegać i w tym temacie nic się nie zmieniło. Podczas tych aktywności cieszyłem się czasem spędzonym na łonie natury, z dala od zgiełku miasta, bardzo dobrze działało to również na oczyszczenie głowy przed kolejnym tygodniem i dlatego marszobiegi robiłem głównie w niedziele. Mały cel jaki sobie założyłem to pokonanie półmaratonu. Zaczynałem od godzinnych aktywności i krótkich wstawek biegu i po trzech miesiącach osiągnąłem swój cel i zaliczyłem półmaraton w czasie netto poniżej 2 godzin a liczne problemy na trasie wymusiły sporo przerw. Na tym zakończył się okres w którym robiłem marszobiegi. Dużo czasu poświeciłem na ćwiczenia siłowe wszystkich partii mięśni. Zrobiłem duży krok naprzód i wzmocniłem mięśnie górnej części ciała, ćwiczenia siłowe będę kontynuował przynajmniej do połowy marca albo dłużej. Podczas treningów z użyciem trenażera pracowałem nad kadencją i zrobiłem kolejny krok naprzód, zwłaszcza przy jeździe ze zmienną kadencją. Po raz pierwszy od lat wprowadziłem treningi z powtórzeniami w wyższych strefach mocy. Wszystkie treningi trenażerowe lub rowerowe oparłem o liczbę TSS i wskaźniki CTL i ATL. Po dwóch latach korzystania z miernika mocy wiem jakie pożądane wartości tych wskaźników powinienem osiągnąć w okresie najlepszej formy co pozwala dużo dokładniej rozpisać obciążenia treningowe. Na zmiany nie ma miejsca w planie a wszystko przemyślałem i rozpisałem tak precyzyjnie i przemyślanie, że w tym elemencie większych błędów nie powinienem popełnić. Dużo czasu poświeciłem również regeneracji po treningowej oraz żywienia, te tematy były mniej lub bardziej zaniedbane w ostatnich latach co było jedną z przyczyn niezadowalającej dyspozycji a także gorszych niż takie na jakie było mnie stać wyników sportowych w ostatnich sezonach.
1.Waga w ostatnim tygodniu:

Stabilizacja wagi w ostatnim czasie bardzo mnie cieszy bo zazwyczaj z tym miałem wyraźny problem.

Wartości wskaźników ATL i CTL były wyższe niż wcześniej. Powolny wzrost skutkuje umiarkowanymi wartościami TSB i nie tak odczuwalnym zmęczeniem po treningach jak miało to miejsce np. wiosną 2019 roku.
3.Czas aktywności:

4.Wstępny rozpis na kolejny tydzień:

Czas na aktualizacje stref i kolejny etap przygotowań do sezonu. Czas treningów będę chciał już przeprowadzać na szosie a tylko te oparte o powtórzenia na trenażerze. Łączone treningi siłowe będą ale w innej formie niż w grudniu czy połowie stycznia. Liczę przede wszystkim na stabilizację poziomu sportowego. Od tego wiele rzeczy będzie zależeć.