Podsumowanie 15 tygodnia 2020

Sobota, 11 kwietnia 2020 · dodano: 11.04.2020 | Komentarze 0

Ostatni tydzień jakoś mi się dłużył mimo tego, że skróciłem go o jeden dzień. Zrobiłem za to wiele rzeczy o których większość „kolarzy” nie ma pojęcia. Trochę mniej trenowałem ale postawiłem na jakość treningów które przy użycia trenażera idzie wykonać lepiej, dokładniej i nie trzeba na to poświęcać dużej ilości czasu. Dużo satysfakcji daje mi to, że mimo dużych zmian jakie w moim życiu zaszły jestem w stanie utrzymywać reżim treningowy. Na razie nic mnie nie demotywuje i zachowuje duży spokój bo wszystko co robię, robię dla siebie a nie dla cyferek czy pucharków z wyścigów. Kilka spraw przewartościowałem i utrzymywanie kondycji fizycznej uzyskało u mnie inny wymiar. Nie pamiętam kiedy tyle czasu spędzałem w domu, od początku miesiąca nie było mnie w domu w sumie 2 godziny a wyszedłem z niego 3 razy. Wszystko to były konieczne wyjścia i to, że po drodze byłem kontrolowany nie wpłynęło na mnie w żaden sposób negatywnie.
1.Waga w ostatnim tygodniu:

W tym tygodniu moja waga uzyskała najniższe od wielu miesięcy wartości przy jednocześnie najniższej ilości tłuszczu.

Na koniec cyklu treningowego wartość CTL doszła do 80. W poprzednich latach taka wartość pojawiła się końcem kwietnia mimo dużo słabszych okresów przygotowawczych. Dobrze rozplanowałem obciążenie i najwyższe wartości przy utrzymaniu reżimu treningowego pojawią się końcem czerwca. W najbliższym czasie parametr TSB będzie zbliżał się stopniowo do zera i sam trening nie powinien już być tak odczuwalny dla organizmu.
3.Wartości mocy:

Mocne treningi to i wartości mocy niezłe. Nie są to wartości maksymalne ale mocy z odcinków krótszych niż 5 minut nie byłbym w stanie powtórzyć drugi raz.
4.Intensywność treningów:

Trzy intensywne treningi z niezłymi mocami znormalizowanymi. W ostatnich dwóch sezonach na niektórych wyścigach nie osiągałem takich mocy jak na tych treningach. Przeczuwam, że na wyścigach musiałbym dać z siebie więcej aby utrzymać podobne niż w zeszłym roku miejsce w szeregu, jakieś rezerwy posiadam ale na wyścig to nie wystarczy bo sama moc to nie wszystko. Suma TSS z ostatniego tygodnia była niższa niż z 2 poprzednich ale sumując trzy ostatnie tygodnie nie wykroczyłem poza ustalony pułap.
5.Dane liczbowe:

Czas w strefach:

Dane szczegółowe:

6.Wstępny rozpis na kolejny tydzień:

Po kilku dniach odpoczynku i spokojnych przejażdżek chciałbym przetestować swój organizm. Strefy treningowe już nie łączą się z odczuciami i najczęściej trenuje w górnych zakresach danych stref a czasem nawet wchodzę do następnej. Ostatnia wartość przyjętego progu też była szacowana i choćby dlatego konieczny jest test.