Podsumowanie 3 tygodnia 2022

Niedziela, 16 stycznia 2022 · dodano: 22.01.2022 | Komentarze 0

Po kilku spokojnych tygodniach, ostatni był bardzo ciężki. Trzeba było wrócić do pracy w pełnym wymiarze i okazało się, że na wiele rzeczy nie ma czasu. Z kilku zaplanowanych na ten okres zadań musiałem zrezygnować, ograniczyć nieco czas treningów, co akurat nie jest dla mnie problemem który ma wyraźny wpływ na jakość i dyspozycję. Kila dni zajęło mi przyzwyczajenie się do mniejszej ilości snu i zmian w kontekście żywienia które musiałem wprowadzić. Niestety organizm nie przyjął tego płynnie i pojawiły się spore wahania nastrojów oraz problemy energetyczne których już dawno nie miałem. Takie zmiany w tak krótkim czasie gdy organizm się przyzwyczaił do funkcjonowania na innych falach są bardzo odczuwalne dla mnie i czas pokaże czy pójdzie to w dobrą stronę. Mimo przeciwności udało się przeprowadzić aż 5 dobrych jakościowo treningów o różnej specyfice. Znalazło się miejsce na trening siłowy, szybkościowy w wysokim beztlenie, wyścig wirtualny, trening techniczny a także wytrzymałościowy. Odpoczynku było mniej ale przyjęte obciążenie treningowe nie wpłynęło na znaczące odczucie zmęczenia, które oczywiście się pojawiło ale nie w takim stopniu aby przyjąć, że przedobrzyłem z treningami.
Recenzja licznika Garmin Edge 830:
Od pewnego czasu korzystam z dwóch liczników rowerowych oprócz recenzowanego już IGPSport IGS 620 używam także Garmina Edge 830. Dostałem go najpierw na testy a później kupiłem po bardzo atrakcyjnej cenie. Jest to bardzo rozbudowany komputer rowerowy nadający się zarówno dla osób jeżdżących turystycznie jak i dla ambitnie trenujących kolarzy szosowych bądź MTB.
Model 830 jest jednym z najbardziej rozbudowanych komputerów rowerowych, nie tylko w ofercie Garmina ale także na rynku. Posiada dokładną, ale nie pozbawioną błędów nawigację, sporo funkcji treningowych oraz przede wszystkim jest kompatybilne z innymi urządzeniami i aplikacją Garmin Connect.
Urządzenie jest solidnie wykonane, dużo lepiej niż tańsze produkty mniej wiodących producentów. Posiada wydajną baterię pozwalającą na 20 godzin pracy bez użycia czujników i GPS i prawie 10 godzin z wykorzystaniem czujników. Jak cała seria x30 jest kompatybilna z zewnętrzną baterią zwiększającą czas pracy urządzenia.
Garmin Edge 830 tak jak jego poprzednicy posiada dotykowy ekran który w zależności od sytuacji może być wadą lub zaletą. Z tego względu ten model nie jest tak popularny jak kultowa 530-tka.
Licznik nie służy tylko do monitorowania aktywności ale dzięki niemu w serwisie Garmin Connect możemy śledzić postępy i analizować aktywności na podstawie wielu danych pochodzących z czujników mocy, tętna czy kadencji.
Atutem tego modelu Garmina jest dokładna mapa i możliwość wyszukiwania dokładnych adresów czy punktów POI. Sama nawigacja nie jest jednak tak wydajna jak być powinna. Przeliczanie trasy po opuszczeniu przyjętego śladu trwa bardzo długo a komunikaty o skrętach często są podawane z opóźnieniem więc gdy jest ich dużo w krótkim czasie może się okazać, że mimo nawigacji skręcimy nie w tą drogę co trzeba. Podobnie sprawa wygląda w przypadku danych o aktualnym nachyleniu. Często przy wietrznych warunkach lub w deszczu ta funkcja nie działa i podaje wartości wzięte z czapy. Warunki pogodowe również mają wpływ na przewyższenia jakie podawane są na liczniku.
Sygnał GPS w liczniku na ogół jest dobry, przy częstej jeździe w lesie i trudniejszym terenie zaleca się jednak stosowanie czujnika prędkości, dzięki temu mamy cały czas aktualne dane o prędkości jazdy.
Konfiguracja licznika i menu są bardzo proste, ustawić możemy aż 5 ekranów po 10 danych, mając do wyboru ponad 100 różnych funkcji, w zależności od potrzeb możemy mieć dostęp do wielu danych które spowodują, że Garmin Edge 830 stanie się wydajnym kombajnem rowerowym.
Istotną funkcją tego modelu Garmina zaczerpniętą z poprzedników jest możliwość wyboru profilu aktywności. W zależności od potrzeb możemy stworzyć kilka profili, przełączając się między nimi nie musimy za każdym razem konfigurować pól danych i mamy pod ręką tylko te które w danej sytuacji nas interesują.
Licznik posiada bardzo popularną w ostatnim czasie funkcję – Strava Live Segments. Dzięki niej możemy na żywo śledzić swoje postępy na wybranych odcinkach zaczerpniętych ze Stravy i porównywać swoje czasy z innymi. Mniej przydatna jest funkcja virtual partner która pozwala porównywać się na dłuższych odcinkach bez konieczności korzystania z segmentów Stravy.
Licznik kompatybilny jest również z innymi urządzeniami które służą jako dodatek do roweru. Poza dedykowanymi czujnikami z logiem Garmina: prędkości, rytmu, tętna, prędkości i rytmu czy mocy – Garmin Vector 1,2,3 licznik łączy się także z elektronicznym osprzętem m.in. Di2, Etap; oświetleniem z radarem Varia 1,2 a także inteligentną wagą. Możemy także połączyć się z wieloma serwisami mapowymi czy do analizy danych, do najpopularniejszych należą Strava czy Treaning Peaks. Można również połączyć się z trenażerem Direcy Drive i sterować oporem przy pomocy Garmina Edge 830.
Wszelkie ustawienia czujników czy licznika możemy dokonywać bezpośrednio z urządzenia co znacznie ułatwia sprawę.
Aby mieć takie urządzenie treningowe należy wydać od 1300 złotych za gołą wersję po okazyjnej cenie do nawet 2000 złotych z zestawem czujników do pomiaru tętna, prędkości czy kadencji, bez żadnej przeceny.
Licznik można postawić obok konkurencyjnego Wahoo Elemnt Roam za które trzeba wydać nieco więcej a oferuje podobną gamę funkcji.
Za wyborem Garmina zazwyczaj przemawia, bezproblemowy i szybki serwis który jest w stanie rozwiązać wszystkie problemy. Tańsze produkty zwykle psują się szybciej i nie opłaca się ich naprawiać.
Firma Garmin obecna jest na rynku już wiele lat i znana jest z dobrej jakości produktów i zyskała sobie dużą popularność.
Jak w przypadku każdej firmy produkującej elektronikę produkty nie są pozbawione wad a cena jest dosyć wysoka. Gdy nie zależy nam na nawigacji pozwalającej wyszukiwać po adresie i dotykowym ekranie to spokojnie możemy brać model Edge 530 który posiada większość funkcji 830.