100-200

Trening szosowy Katowice

Środa, 13 lipca 2011 · dodano: 14.07.2011 | Komentarze 0

Bielsko-Kozy-Pisarzowice-Hecznarowice-Wilamowice-Stara Wieś-Czechowice Dziedzice-Goczałkowice Zdrój-Pszczyna-Piasek-Kobiór-Wyry-Mikołów-Katowice-Mikołów-Łaziska Górne-Wyry-Tychy-Katowice(pociąg)-Bielsko Biała-Wilkowice-Łodygowice-Buczkowice-Bystra-Bielsko Biała-Jaworze-Jasienica-Bielsko
Wyjazd przed 15:00. Początkowo miałem jechać do Katowic i tam kręcić przed treningiem lecz wypadek na głównej drodze na Katowice i zakorkowane pół miasta zmusiły mnie do zmiany planów i pojechałem na wioski ale tam też remonty dróg, korki i światła i musiałem uważać. Dopiero za Wilamowicami mogłem normalnie jechać. Trochę czasu straciłem i bałem się że się spóźnię, nie chciałem cisnąć bo potem bym tego żałował. Przez Pszczynę przejechałem sprawnie i potem już 1 w kierunku Katowic, w Kobiórze odbijam na Mikołów i kręcę spokojnym tempem, mocniej tylko za Wyrami na górkach. Z Mikołowa wyjeżdżam za kolarzem który skręca potem na Rudę Śląską a ja kręcę. Do centrum dojeżdżam o 17:55, postanawiam się zatrzymać na rondzie na Mikołowskiej i czekam na grupę. Peleton składał się dzisiaj z 50 osób, fajnie to musiało wyglądać. W peletonie jest kilku znajomych, m.in Michał z RMT i Karol. Początkowo tempo ,,spokojne" i idzie utrzymać się w peletonie, z początku troszkę odstawałem ale później przesunąłem się do środka i było dobrze, w Piotrowicach odpadłem i już mogłem pomarzyć o dojechaniu do Mikołowa w czubie. Na podjeździe w kierunku Mikołowa wyprzedziłem sporo osób ale złapały mnie światła i musiałem stać i reszta dojechała i razem ruszyliśmy w kierunku Łazisk, na podjeździe odstawiłem grupę i na czele dojechałem do Łazisk ale na zjeździe do Wyr wyprzedziły mnie trzy osoby. Nie zdołałem ich dojść i na skrzyżowaniu odjechali i zgubiłem drogę, nawrót i jadę w kierunku Tych, po drodze wyprzedzają mi ściganci i kiedy przejechała druga grupka to siadłem im na koło i jechałem kilka km, lecz przed Tychami stchórzyłem ponieważ z dwóch stron jechały samochody a inni pchali się przede mnie i puściłem koło i już nie zdołałem złapać nawet kolejnych grupek i ścigałem resztę aż na Podlesie, w Kostuchnie doszedłem dwóch kolarzy którzy odpadli i w trójkę dojechaliśmy do Katowic, dwa razy zgubiliśmy drogę, przed metą koledzy osłabli a ja dojechałem n metę w połowie stawki. Średnia z treningu 33km/h. Odpocząłem, chwilę porozmawiałem z kolarzami i w drogę na dworzec. O 20:40 wsiadłem w pociąg. O 21:45 wysiadłem na dworcu w Bielsku i ruszyłem jeszcze dokręcić kilka km, pojechałem do Łodygowic a potem przez Buczkowice do Bielska i rundka w okolicy i w domu byłem o 23:15. Udany trening. Już lepiej jeździ mi się w grupie ale jeszcze muszę potrenować. Dzięki wszystkim za jazdę.

Maraton ,,Pętla Beskidzka"

Sobota, 9 lipca 2011 · dodano: 09.07.2011 | Komentarze 0

Kolejny maraton za mną, trasa trudna ale taka miała być. Cały sezon trenowałem pod ten maraton, ale formy jak zwykle nie ma, udało się dotrzeć do mety, sporo osób zrezygnowało.
Kiedy rano wstałem było przyjemnie ale zapowiadało się na upał i tak było. Od kliku lat na Pętli jest dobra pogoda i ciepło, temperatury dochodziły do 30 stopni. Kilka dni temu bałem się ze dalej będzie zimno i brzydka pogoda.
O 8:30 wyjechałem w kierunku Istebnej, na początek lekki podjazd w Koniakowie i jechało się fajnie, zatrzymałem się w sklepie po napoje i przekąski. Chciałem jechać do Istebnej drogą którą prowadzi końcówka trasy dla 160km, ale pomyliłem skręty i zjechałem w dół w ślepą drogę i potem musiałem wracać, podjazd miał na oko 25% nachylenia. Już wiedziałem że końcówka będzie bardzo ciężka i bałem się czy to przetrwam. Dojechałem do głównej drogi łączącej Istebną z Koniakowem i zjechałem do centrum Istebnej i wjechałem do Amfiteatru pod Skocznią gdzie było Biuro Zawodów.
W Biurze czekały na mnie nowe opony które miałem założyć na start, pomogli mi chłopcy z Dobrych Sklepów Rowerowych i oponki założyliśmy. Zrobiłem krotką przejażdżkę by je sprawdzić i dobrze się jeździ.
Przed startem była jeszcze chwila by porozmawiać ze znajomymi i o 9:50 ustawiliśmy się na linii startu.
Odcinek do Kubalonki miał charakter Rundy Honorowej, przed peletonem jechał samochód Wieśka Legierskiego. Na samym początku zostałem trochę z tyłu, jakoś nie miałem sił kręcić. Najbardziej bałem się odcinka przez Połom, wąsko żwir i tlum kolarzy, jednak sprawnie udało sie przejechać i przed Stecówką zacząłem odrabiać.
Zjazd do Czarnej Wisełki nieciekawy ale jakoś zjechałem i niewiele straciłem. Podjazd pod Zameczek poszedł mi słabo, noga nie podawało i czas 10minut i 40sekund, wyprzedziłem tylko 5 osób. Zjazd z Kubalonki do Wisły, doskonale mi znany poszedł też słabo przez sznury samochodów jadące z dwóch stron i trochę osób mnie doszło ale wiele nie straciłem. Na zjeździe wykręciłem maksa 67km/h. Całą Wisłę przejechałem w grupce dostosowanej do moich możliwości jakie miałem tego dnia. Dopiero na podjeździe pod Salmopol odjechałem tej grupce i wyprzedzałem kolejne osoby, czas wyszedł całkiem dobry 18minut i 45 sekund. Na szczycie był pierwszy bufet, nie zatrzymałem się i zacząłem zjeżdżać razem z Pawłem i zostałem i przyłączyłem się do trzyosobowej grupki która jechała za mną i razem jechaliśmy aż do Lipowej, po drodze dołączyło kilka osób. Podjazd pod forty w Węgierskiej Gorce dał mi po dupie ale wyjechałem, na szczycie był bufet i tam z tej grupki już nic nie zostało. Zatrzymałem się na bufecie, wypiłem napój, napełniłem bidony i włożyłem banany do kieszonek i ruszyłem. Do Milówki jechało się bardzo dobrze i średnia w Milówce wynosiła ponad 28km/h. Podjazd na Kotelnicę dal mi ostro w dupę, wyprzedziłem dwie osoby ale wlekłem się 8-10km/h na przełożeniu 39x25. Zjazd poszedł sprawnie nikt mnie nie wyprzedził i udało się złapać kogoś i we dwójkę jechaliśmy w kierunku Tarlicznego, tam doszliśmy Andrzeja, mijałem go już kilka razy. Zjazd do Milówki wziąłem bardzo spokojnie, prawie zgubiłem numer z pleców i przy skręcie do Kamesznicy zatrzymałem się na skrzyżowaniu i przyczepiłem go lepiej i ruszyłem dalej, oczywiście wyprzedziło mnie kilku zawodników, w tym część z dystansu 100km. W Kamesznicy spotkałem Dobrego który przyjechał turystycznie a nie startować i razem jechaliśmy aż do granicy czesko-polskiej.
Podjazd z Kamesznicy był ciężki, łańcuch nie chciał mi wskoczyć na ostatnia zębatkę i jechałem na 39x25 do czasu kiedy na drodze pojawił się traktor. Z jednym z zawodników zeszliśmy na bok ale potem nie szło ruszyć i kawałek podprowadziliśmy i dopiero można było jechać, pod koniec udało się wrzucić łańcuch na ostatnią zębatkę i wjechałem, na zjeździe nie miałem siły jechać dalej, do Lalik jakoś dojechałem, na kolejnym podjeździe w kierunku Zwardonia minąłem Mikołaja z Katowic. W Pewnym momencie droga skręca w prawo w las i prawie przeoczyłem skręt i ledwo wyrobiłem. Kolejne kilkanaście kilometrów jadę znowu z Andrzejem, dopiero na podjeździe w Jaworzynce odjeżdżam. W Jaworzynce spotykam Krzyska z Bikeholików i wskazuję mu drogę na Ochodzitą. Dobrze ze przed granica był bufet, moim zdaniem odległość między 2 a 3 bufetem była za duża. Średnia na bufecie 27km/h, trochę czasu tracę, uzupełniam bidon, napełniam kieszonki, jem owoce i piję napój. Z bufetu ruszyłem z Dobrym i Mikołajem, jeszcze przed granicą Mikołaj odpadł i jedziemy we dwójkę. Przejazd przez Czechy poszedł szybko i wiele średni nie spadła, po drodze mijamy kolarzy który miał już 3 defekt na trasie, jednak przed granicą nas wyprzedza. Na ostatnim podjeździe w Czechach 12% Dobry zostaje i jedzie prosto na Ochodzitą, zaraz za granicą wyprzedza mnie jakiś kolarz i jedziemy razem do Istebnej, an podjeździe znowu odjeżdżam i sam kręcę w kierunku Koniakowa. Do kościoła jakoś dojechałem a na kolejnym stromym podjeździe mnie odcięło i musiałem zejść z roweru. Ostatni zjazd na trasie i ostateczny podjazd na Koczy Zamek. Początek stromy po płytach jakoś wjechałem potem kolejna ścianka i wypłaszczenie, zjazd. Kolejna ścianka pod Koniakowską którą już ledwo wjechałem, nóg już nie czułem i kiedy zobaczyłem ze Andrzej schodzi z roweru tez zszedłem , na 100% bym nie wjechał. Na wypłaszczeniu wsiadamy na rowery i razem przekroczyliśmy linię mety.
Bylem tak wyczerpany że nie miałem sił utrzymać roweru, posiedziałem chwilę na bufecie i ruszyłem na obiad i pod prysznic. Obiad smakował, prysznic trochę postawił mnie na nogi. Spakowałem rzeczy i pojechałem na dekorację do Istebnej, obyło się bez schodzenia z roweru i po kilkunastu minutach bylem w Amfiteatrze. Odebrałem koszulkę i wrzuciłem numer do losowania. Nic nie wylosowałem. Po dekoracji kolega odwiózł mnie i rower do bielska. W domu bylem przed 21:00.
Świetna impreza, super z organizowana, dziękuję wszystkim co przyczynili się do jej organizacji, podziękowania dla policji i straży pożarnej za zabezpieczenie trasy, da się zatrzymywać samochody a nie kolarzy jak miało to miejsce w Ustroniu. Za rok muszę pojechać lepiej, trzeba mniej jeździć a intensywniej pod konkretny maraton i nie przemęczać organizmu.

Salmopol, Kubalonka i dziesiątka

Wtorek, 28 czerwca 2011 · dodano: 28.06.2011 | Komentarze 2

Bielsko-Bystra-Buczkowice-Szczyrk-Przełęcz Salmopolska-Wisła-Zameczek-Przełęcz Kubalonka-Kubalonka Osiedle-Przełęcz Kubalonka-Wisła-Ustroń-Harbutowice-Skoczów-Grodziec-Jasienica-Jaworze-Bielsko
Wyjechałem po 7:30, źle zrobiłem że pojechałem w kierunku centrum bo był korek i przejazd przez miasto zajął duzo czasu. Za Bielskiem już ruch mniejszy i jedzie się lepiej. W Szczyrku znowu większy ruch i często musiałem hamować, na Salmopol jechało się dobrze, kilku rowerzystów wyprzedziłem, na szczycie zameldowałem się po 13minutach i 42 sekundach podjazdu, co uznałem a dobry wynik. Do Wisły zjechałem spokojnie, i coraz lepiej mi się zjeżdża, dużo samochodów jechało i nie chciałem szaleć. Następnie pojechałem na Zameczek, tutaj czas 0:09:48(2,4km) i 0:14:22(4,3km). Potem pojechałem jeszcze kawałek w stronę Istebnej ale przed Oleckimi zawróciłem i wróciłem na Kubalonkę i zacząłem zjazdy do Wisły, średnia zjazdu to 45km/h, coraz lepiej. Reszta trasy to dojazd do domu pod wiatr, ciężko się jechało i trochę zmęczony jestem. Pod domem brakowało mi jeszcze 1km do setki i dokręciłem. Tym wyjazdem przekroczyłem granicę 10000km w sezonie.
?13092567044714

Czechy

Poniedziałek, 27 czerwca 2011 · dodano: 27.06.2011 | Komentarze 0

Bielsko-Jasienica-Grodziec-Skoczów-Simoradz-Dębowiec-Hażlach-Kończyce Wielkie-Kończyce Małe-Zebrzydowice-Jastrzębie Zdrój-Gołkowice-Skrbeńsko-Petrovice-Karvina-Stonava-Horna Sucha-Havirov-Terlicko-Cesky Tesin-Cieszyn-Ogrodzona-Międzyświeć-Skoczów0Grodziec-Jasienica-Bielsko
Wyjechałem o 14:15. Trochę wiało dzisiaj i wybrałem się w takim kierunku by wracać z wiatrem i nie do końca to wyszło. Początkowo jechało się ciężko i parę razy myślałem by zawrócić jednak pojechałem dalej. Ruch na drogach spory. Kiedy wjechałem do Czech już fajnie się kręciło, najlepiej szły podjazdy. Przed Cieszynem złapał mnie kryzys, byłem głodny a nie miałem nic do jedzenia i jakoś dojechałem do domu. Jutro wybieram się na Salmopol i Zameczek.

• Podjazdy 1980m

Istebna

Niedziela, 26 czerwca 2011 · dodano: 26.06.2011 | Komentarze 1

Bielsko-Jasienica-Grodziec-Skoczów-Ustroń-Wisła-Przełęcz Kubalonka-Olecki-Istebna-Przełęcz Kubalonka-Wisła-Zameczek(6tempówek po 2min)-Wisła Malinka(6sprintow po ok.40s)-Wisła-Przełęcz Salmopolska-Szczyrk-Buczkowice-Bystra-Bielsko
Wyjechałem o 7:30. W planach miałem zaliczyć Ochodzitą w Koniakowie i ewentualnie Koczy Zamek. Pierwsze kilka kilometrów to rozgrzewka, rozkręciłem się dopiero w Ustroniu. Na Kubalonkę wjechałem w dobrym czasie:10:30. Potem pojechałem przez Olecki do Istebnej, fajna, wąska i prawie pusta droga z dobrym asfaltem. W Istebnej pojechałem do amfiteatru gdzie zlokalizowany był start 4 ostatniego etapu Mtb Trophy 2011. Chwilę tam postałem i pojechałem dalej, w okolicy gimnazjum spotkałem Piotrka Kurczyka, nawróciłem i już wspólnie jechaliśmy do Wisły. Na Kubalonkę wjechałem najwolniej jak umiałem:0:17:54. Z Kubalonki zjechaliśmy do Wisły i na rondzie skręciliśmy w prawo w kierunku Szczyrku ale w Nowej Oazie odbiliśmy na Zameczek. Piotrek planował trenować tempówki więc trenowaliśmy razem. Tempówkę zaczęliśmy przy Górnym Zamku a kończyliśmy mniej więcej trochę wyżej bramy, przed zakrętem w lewo. Na każdej tempówce jechałem na innym przełożeniu. Po ostatniej tempówce bardzo spokojnie zjechaliśmy do Wisły i skierowaliśmy się w kierunku Malinki. Zrobiliśmy 6 sprintów po ok.40sekund każdy. Potem spokojnie do skoczni i potem już normalnym tempem do ronda, nawrot i na Salmopol, wjechałem w 0:17:42. Tam pożegnałem się z Piotrkiem i każdy pojechał w swoją stronę, ostatnie kilometry jechało się bardzo ciężko.

Kategoria w grupie, Szosa, 100-200

Równa setka

Piątek, 24 czerwca 2011 · dodano: 24.06.2011 | Komentarze 0

Bielsko-Jasienica-Grodziec-Skoczów-Ochaby-Bąków-Pawłowice-Studzionka-Poręba-Pszczyna-Łąka-Poręba-Pszczyna-Goczałkowice-Czechowice-Bielsko
Wyjazd o 8:00. Początkowo jechało się ciężko, wiał silny wiatr i pojechałem w kierunku Żor by wracać z wiatrem, w Pawłowicach odbiłem na Pszczynę i bylem zaskoczony nowym asfaltem w Studzionce. Dojechałem do Pszczyny i przejechałem się dookoła zbiornika w Łące i pojechałem do Bielska krajową 1, przy wjeździe do Bielska korek i brak dobrego pobocza i jechałem między autami, wracałem przez Mazańcowice, złapał mnie kryzys i wlekłem się aż do samego domu.

Dzień przygód

Środa, 22 czerwca 2011 · dodano: 23.06.2011 | Komentarze 0

Bielsko-Czechowice-Goczałkowice-Pszczyna-Jankowice-Studzienice-Kobiór-Wyry-Mikołów-Katowice-trening:Katowice-Mikołów-Łaziska Górne-Wyry(kapeć)-Mikołów-Katowice i powrót:Katowice-Mikołów-Wyry-Kobiór-Piasek-Pszczyna-Goczałkowice-Zabrzeg-Ligota-Międzyrzecze Górne-Bielsko(2 kapcie)
Wyjechałem dopiero o 15:20. Przez Bielsko jechało się ciężko, w jednym miejscu prawie wpadłem pod samochód który wymuszał na wszystkich pierwszeństwo. W Bielsku przyłączył się do mnie kolega i razem jechaliśmy w kierunku Katowic, wybrałem trasę bocznymi drogami i może było trochę dalej, jednak kolega nigdy nie jechał dwupasmówką i trochę się bał. Odcinek z Jankowic do Kobiora to po prostu tragedia. Jakoś daliśmy radę, tempo do Kobiora nie przekraczało 28km/h. Całą drogę kropiło. Za Kobiórem kolega zawrócił a ja przyspieszyłem i jechałem swoim tempem i średnia w Katowicach to 29km/h. Na miejscu zbiórki byłem o 17:50. Ruszyliśmy w składzie 27 osób o 18:05. Tempo z początku było spokojne, przed Mikołowem z peletonu zrobiły się grupki, najmocniejsza pojechała przodem a resztę złapały światła w Mikołowie. W Mikołowie koło kościoła czekaliśmy na osoby które robiły pętle. Za Mikołowem zaczęły się górki i zaraz znalazłem się w przodzie. niestety w Wyrach złapałem panę i musiałem zmieniać dętkę a grupa pojechała, kolega zaczekał ze mną i dał mi dętkę bo miałem tylko łatki. Po naprawie pojechaliśmy do Katowic, jakoś tak wyszło że trafiliśmy mimo że trzy razy źle skręciłem. O 20:05 byliśmy na mecie. Średnia po 50km wyszła prawie 30km/h. O 20:15 ruszyłem w powrotną drogę. Przed Mikołowem stanąłem na stacji po wodę. Uzupełniłem bidony, załączyłem tylną lampkę i w drogę. Do piasku jechałem cały czas 35km/h. W Piasku załączyłem przednią lampkę i jechałem do domu przez Zaporę w Goczałkowicach. Na zaporze bylem o 22:00. Przez Ligotę był problem przejechać, ciemno, dziury i rozpędzone samochody oślepiające strasznie. W Wapienicy 2km od domu wpadłem w wielką dziurę i złapałem dwa kapcie naraz i rozwaliłem tylną lampkę i wypadł guzik z licznika. Okazało się że, łożyska w sterach są uszkodzone. Ostatnie 2km przeszedłem spacerkiem. Sporo przygód było. W domu byłem o 23:10 a potem zaczęło lać. Za tydzień może znowu się wybiorę na tą ustawkę.

Kubalonkax2

Niedziela, 19 czerwca 2011 · dodano: 19.06.2011 | Komentarze 0

Bielsko-Jasienica-Grodziec-Skoczów-Harbutowice-Ustroń-Wisła-Przełęcz Kubalonka-Stecówka-Czarna Wisełka-Zameczek-Przełęcz Kubalonka-Wisła-Ustroń-Skoczów-Grodziec-Jasienica-Bielsko
Rano dostałem SMS od kolegi, że wyjazd na Żar jest odwołany z powodu pogody i o 8:30, wziąłem się i pojechałem. Nie miałem jakiś specjalnych planów i po drodze uznałem że pojadę na Kubalonkę bo dawno tam nie bylem i pojechałem. Początkowo jechało się ciężko, na Kubalonce byłem po 10minutach i 53sekundach podjazdu. Pojechałem jeszcze na Stecówkę i zjechałem w dół do Doliny Czarnej Wisełki i zatrzymałem się, wyciągnąłem telefon i zauważyłem połączenie od kolegi. Oddzwaniam a kolega nie odbiera. Zjechałem do Wisły i wspiąłem się na Kubalonkę koło Zameczku, strasznie dużo żwirku na drodze. Pierwszy raz w życiu jechałem ten podjazd na 39x23 i dałem radę. Podjazd zajął mi 9minut i 40 sekund. Na Kubalonce odbieram telefon od kolegi że wyjazd na Żar doszedł do skutku i koledzy będą za godzinę w Bielsku. Odmówiłem propozycji bo nie miałem szans się wyrobić. Średnia z Kubalonki do domu to 35km/h, kawałek przejechałem z grupką która potem odbiła na Równicę. Jestem zadowolony z jazdy.

Czarna Wisełka © Piotr92

Niezbyt udany trening

Czwartek, 16 czerwca 2011 · dodano: 16.06.2011 | Komentarze 0

Bielsko-Mazańcowice-Międzyrzecze-Rudzica-Roztropice-Pierściec-Iłownica-Landek-Chybie-Mnich-Drogomyśl-Ochaby-Skoczów-Harbutowice-Ustroń-Wisła-Tokarnia-Ustroń Dobka-Tokarnia-Ustroń Dobka-Ustroń-Skoczów-Grodziec-Jasienica-Bielsko
Wyjechałem po 16:00, nie wiedziałem dokąd jechać, po głowie chodziły mi Mysłowice ale zostawię to na przyszły tydzień. Pojechałem najpierw na Mazańcowice a potem skierowałem się na Rudzicę, zamknięto most w Landeku i musiałem objeżdżać i nadrobiłem kilka kilometrów. W Chybiu odbiłem na Drogomyśl i potem w kierunku Wisły. W Ochabach dołączył kolega z Pszczyny i razem jechaliśmy do ustronia gdzie kolega zawrócił a ja pojechałem dalej, zaczęło padać, dojechałem aż do Wisły, tam telefon do Mirka. Myślałem że wrócę przez Salmopol ale jedna nie i pojechałem na Tokarnię, od początku bruku jechałem dokładnie 9minut, podjazd fajny, trochę żwiru jest i jest trochę niebezpiecznie, potem zjechałem i wjechałem jeszcze raz, na końcu drugiego zjazdu strzeliła mi dętka, obręcz była strasznie gorąca i pewnie dlatego. Podjazd od tej strony jest krótszy ale bardziej wymagający i bardziej stromy: 0:06:12. Założyłem drugą dętkę i okazało się że jest dziurawa, trzymała tylko 1,5bara i tak dojechałem do domu, bardzo ostrożnie i spokojnie.

Towarzysz © Piotr92

Maraton-Parczew

Sobota, 11 czerwca 2011 · dodano: 12.06.2011 | Komentarze 0

Kolejny maraton, na start zdecydowałem się w ostatniej chwili po rezygnacji z Radlina.