Piotr92blog rowerowy

informacje

baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi

wszyscy znajomi(13)

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy PiotrKukla2.bikestats.pl

linki

Wpisy archiwalne w kategorii

Zima

Dystans całkowity:9193.87 km (w terenie 329.00 km; 3.58%)
Czas w ruchu:1318:32
Średnia prędkość:22.04 km/h
Maksymalna prędkość:122.00 km/h
Suma podjazdów:81210 m
Maks. tętno maksymalne:201 (102 %)
Maks. tętno średnie:175 (89 %)
Suma kalorii:603453 kcal
Liczba aktywności:914
Średnio na aktywność:51.36 km i 1h 26m
Więcej statystyk

Miasto 2

Poniedziałek, 11 stycznia 2021 Kategoria Miasto, Zima, Zima 2021
Km: 42.00 Km teren: 16.00 Czas: 02:06 km/h: 20.00
Pr. maks.: 44.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: 830kcal Podjazdy: 460m Sprzęt: Hercules Aktywność: Jazda na rowerze

Trenażer 18

Niedziela, 10 stycznia 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2021
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 02:30 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 10.0°C HRmax: 157157 ( 80%) HRavg 137( 70%)
Kalorie: 1686kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Trening wytrzymałości psychicznej. Bite 150 minut walki ze Zwiftem który kilka razy się wyłączył. Pomysły na wyeliminowanie problemów mi się już skończyły, jak już nawet lepszy laptop z dużo lepszą konfiguracją niż wymagana nie wyeliminował problemu zawieszania się aplikacji to już wina chyba leży po stronie serwerów które mogą być przeciążone. Przy tej ilości użytkowników jest to możliwe ale aplikacja nie jest darmowa i moim zdaniem powinno być więcej serwerów oraz dostępności wszystkich tras naraz co rozbiłoby użytkowników na więcej grup i odciążyło serwery. Gdybym nie przegapił momentu w którym mogłem anulować subskrypcję na kolejny miesiąc to już bym ze Zwifta nie korzystał a tak to pomęczę się jeszcze miesiąc i może problemy znikną. Początkowo byłem trochę zdenerwowany ale wtedy przypomniałem sobie moje motto które od jakiegoś czasu mi towarzyszy i uświadomiłem sobie, że nie jest to najważniejsze i lepiej skupić się na jakości treningu niż przejmować się czymś co jest tylko dodatkiem. Sam trening był jak zazwyczaj dobry jakościowo. Problemem jaki pojawił się w trakcie to dyskomfort podczas siedzenia. Co jakiś czas podnosiłem tyłek z siodełka i jakoś znosiłem trudy wysiłku. Wytrzymałem do końca ale było to chyba maksimum na jakie mogłem sobie pozwolić. Noga podaje coraz lepiej ale na dłuższe sesje na trenazerze jeszcze nie jestem gotowy.

Trenażer 17

Sobota, 9 stycznia 2021 Kategoria Zima, Trenażer, Zima 2021
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 00:50 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 10.0°C HRmax: 140140 ( 71%) HRavg 125( 64%)
Kalorie: 473kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Kilka godzin po ćwiczeniach siłowych wsiadłem na trenażer z kilku powodów. Najważniejszym z nich było przetestowanie nowego łańcucha i sprawdzeni czy przyjmie go zużyta już mocno kaseta. Po raz kolejny taka jazda dobrze mi zrobiła, znowu zrobiłem kilka ćwiczeń polegających na kręceniu jedną nogą. Nie było żadnych problemów z napędem, jedynie wypinający się prawy blok zaczął mnie irytować. Już za jakiś czas pomiar mocy doczeka się modernizacji i problem zniknie.

Siłownia 15

Sobota, 9 stycznia 2021 Kategoria Zima, Zima 2021
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:04 min/km:
Pr. maks.: Temperatura: 18.0°C HRmax: 132132 ( 67%) HRavg 101( 51%)
Kalorie: 327kcal Podjazdy: m Aktywność: Ciężary
Powoli wchodzę w bardziej intensywny trening siłowy mający wpłynąć na poprawę moich mocy maksymalnych. W porównaniu do ostatniej sesji treningowej ukierunkowanej na nogi zmieniłem tylko i wyłącznie ilość powtórzeń i ciężar przy jednym ćwiczeniu a mianowicie wykrokach z hantlami. Przy 8 zamiast 10 powtórzeń zastosowałem o 5 % większy ciężar hantli. Zmiany nawet w minimalnym stopniu nie wpłynęły na jakość treningu. Każdy kolejny trening siłowy wygląda dobrze ale na razie nie chcę zwiększać obciążeń aby nie przesadzić w drugą stronę.

Trenażer 16

Piątek, 8 stycznia 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2021
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:35 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 10.0°C HRmax: 169169 ( 86%) HRavg 140( 71%)
Kalorie: 1101kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Po przymusowym dniu przerwy w którym nie znalazłem chwili czasu na trening przystąpiłem do treningu zaplanowanego na czwartek. Już przed jazdą pojawiły się problemy techniczne ale na szczęście tylko ze Zwiftem który jednak nie jest mi do szczęścia potrzebny. Olałem temat Zwifta i pilnowałem wszystkich danych na liczniku. Poza zaplanowanymi akcentami w 5 strefie mocy pilnowałem równej dzisiaj kadencji oraz nie przekraczania wyznaczonych stref mocy. Szło całkiem nieźle, zupełnie inaczej niż we wtorek i dlatego do zaplanowanych 40 minut równej jazdy w strefie 2 w drugiej części treningu dołożyłem dodatkowe 5. Na więcej nie byłem przygotowany bo wody brakło już 10 minut przed końcem a bardzo pilnuję nawadniania i przyjmowania odpowiedniej ilości jedzenia podczas jazdy. W drugiej części treningu odpisywałem na ważne wiadomości e-mailowe wiec moja jazda była dosyć szarpana ale nie miało to dla mnie dużego znaczenia. Po takim treningu mogę być zadowolony bo wiem, że ostatni słabszy dzień nie był odpowiednikiem słabej dyspozycji sportowej ale zbiegiem kilku niesprzyjających okoliczności.





Siłownia 14

Środa, 6 stycznia 2021 Kategoria Zima, Zima 2021
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:00 min/km:
Pr. maks.: Temperatura: 18.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 200kcal Podjazdy: m Aktywność: Ciężary
Trening siłowy z dużo lepszym samopoczuciem niż dzień wcześniej. Od razu przełożyło się to na jakość treningu. Rozgrzewkę zdecydowałem się wydłużyć o kilka minut co miało jak najbardziej korzystny wpływ na ruchliwość podczas ćwiczeń. Nic nie zmieniłem w ilości ćwiczeń, serii było tyle samo, powtórzeń nieco mniej ale obciążenie za to o kilka % większe. Wszystkie ćwiczenia wykonałem dobrze, poprawnie technicznie i był to kolejny dobry jakościowo trening.


Trenażer 15

Wtorek, 5 stycznia 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2021
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:42 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 11.0°C HRmax: 172172 ( 88%) HRavg 151( 77%)
Kalorie: 1124kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Wejście w nowy tydzień nie wyglądało tak jak się spodziewałem. Dużo zawirowań w moim otoczeniu wpłynęło na słabszą dyspozycję podczas treningu. Po ostatnich problemach ze Zwiftem wykorzystałem kolejny pomysł jaki mi przyszedł do głowy i zdał pierwszy organizm. Nie korzystałem z gotowego treningu na Zwifcie i pierwszy trening po zalogowaniu który zwykle zawieszał się po jakimś czasie zakończyłem już po 30 sekundach i rozpocząłem następny. Przez całe ponad 100 minut Zwift się nie zawiesił a trasa jaką wybrałem bardzo mnie wciągnęła. Po raz pierwszy zmierzyłem się z podjazdem pod Alpe. Nie był to atak na czas tylko zwykły rekonesans. Podjazd mimo, że wirtualny zrobił na mnie wrażenie, gdy następny raz Zwift się nie zawiesi to przedłużam subskrypcję na kolejny miesiąc i regularnie raz w tygodniu będę chciał atakować ten podjazd, przyjdzie także czas na możliwie szybki wjazd z najwyższą możliwą mocą. Szkoda, że moje nogi nie pracowały jak należy. Już rozgrzewka szła bardzo topornie a jeszcze wyższe niż zwykle tętno to potwierdzało. Sam trening zrealizowałem ale nie należało to do przyjemności. Liczę, że takich dni będzie jak najmniej i wreszcie zacznę czerpać z treningów jakąś przyjemność. W innym wypadku traci to sens bo nie trenuję po to aby robić wyniki ale po to aby czerpać przyjemność z jazdy a taka pojawia się wtedy gdy jest forma od której jestem bardzo daleki.


Miasto 1

Poniedziałek, 4 stycznia 2021 Kategoria Miasto, Zima, Zima 2021
Km: 30.00 Km teren: 3.00 Czas: 01:23 km/h: 21.69
Pr. maks.: 45.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: 590kcal Podjazdy: 300m Sprzęt: Hercules Aktywność: Jazda na rowerze

Trenażer 14

Niedziela, 3 stycznia 2021 Kategoria Zima 2021, Zima, Trenażer
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:45 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 12.0°C HRmax: 161161 ( 82%) HRavg 139( 71%)
Kalorie: 1043kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Kończący pierwszy tydzień treningów dzień wykorzystałem kolejny raz efektywnie na trenażerze. Czułem się lepiej jak wczoraj i od razu przełożyło się to na jakość. Długo zbierałem się do jazdy i znowu miałem problem z koncentracją. Nim ruszyłem okazało się, że nie mam przy sobie wody i ręcznika i musiałem się po to wrócić opóźniając o kolejne minuty rozpoczęcie treningu. Po ostatniej jeździe na trenażerze wprowadziłem drobne zmiany w ustawieniu i byłem bardzo ciekawy jak to się przełoży na komfort podczas jazdy. Wykorzystałem w tym celu mostek i sztycę z drugiego roweru, pozwoliło to ustawić lepszą pozycję na rowerze. Dobrze ustawiłem kierownicę ale wysokość siodła na oko oraz wróciłem do poziomego ustawienia siodła, przez ostatni rok jeździłem z siodełkiem pochylonym o 1 % w dół. To duża zmiana wpływająca znacząco na efektowność pedałowania. Byłem pewny, że wszystko jest dopięte na ostatni guzik i nic złego się nie wydarzy podczas jazdy. Zmiana ustawień siodełka wpłynęła m.in. na fakt, że trudniej było rozkręcić korby do wysokiej kadencji na jakiej ostatnio jeździłem. Zajęło to więcej czasu niż zwykle ale problemu z utrzymaniem nie było. Po 10 minutach spokojnego rozkręcenia w strefie 1 zwiększyłem obciążenie. Tętno jak zwykle skoczyło do góry ale na tak jak zwykle, zmiany tętna były bardziej liniowe i zależne od zmiany obciążenia, zwykle tętno rosło szybciej niż następowały zmiany mocy. Z rytmu wybiła mnie kolejna awaria Zwifta. Szybko włączyłem po raz drugi aplikację i problemy zniknęły. W dalszej części treningu Zwift działał już poprawnie mimo dwukrotnej chwilowej utraty zasięgu Internetowego. Trening podzieliłem na dwie części. Pierwszą z nich były 1 minutowe zrywy w 5 strefie, tym razem na niższej kadencji. Tutaj wszystko poszło zgodnie z oczekiwaniami, można powiedzieć książkowo. Bałem się, że po wczorajszym treningu będę miał duże problemy ze zmianami obciążenia i kadencji jednocześnie. Okazało się jednak, że obawy były bezpodstawne bo znowu gdy tylko przekroczyłem umowny próg FTP poczułem się pewniej i wyszło co najmniej dobrze. Każdy kolejny zryw wyglądał podobnie, nawet tętno nie szło do góry wraz z czasem. Po wczorajszym treningu przyłożyłem się do regeneracji i żywienia bardziej niż w ostatnich dniach i być może to był czynnik decydujący. Po pierwszej części treningu czułem się nieźle a druga miała być łatwiejsza fizycznie ale bardziej obciążająca głowę czyli długa, równa jazda w strefie 2. Urozmaiciłem ją zmienną kadencją, co 5 minut zmieniałem przełożenie w rowerze, trzymając stałą moc kadencja zmieniała się o około 5 obrotów, nie schodziłem jednak poniżej 90 ani nie wykraczałem ponad 100. Kręciło się całkiem dobrze i dlatego wydłużyłem trening o 15 minut. Chodziło mi po głowie aby wydłużyć o kolejne 15 minut. Jednak nie byłem na to gotowy, wody już brakło, tyłek już dawał o sobie znać a czasu już też nie było więc po godzinie 2 strefy zredukowałem obciążenie i po 10 minutach spokojnej jazdy ze spadającym obciążeniem zszedłem z roweru. Po treningu czułem ból mięśnia dwugłowego uda, problemem okazało się za wysoko ustawione siodło, ustawiałem je na oko i stąd taki problem. Miałem już go kiedyś i po jeździe obniżyłem siodło o 5 milimetrów, od poprzedniego ustawienia dzielą mnie 3 milimetry czyli chyba jest to ustawienie optymalne. Zmiana ustawień kierownicy okazała się dobra, ostatnio po 2 godzinach czułem ból w plecach, tym razem go nie było. Na razie nie będę wprowadzał więcej zmian w sprzęcie i ustawieniach.



Trening 2

Sobota, 2 stycznia 2021 Kategoria Zima 2021, Zima, Trening 2021, teren, Szosa, Samotnie, 50-100
Km: 60.00 Km teren: 8.00 Czas: 02:23 km/h: 25.17
Pr. maks.: 54.00 Temperatura: 3.0°C HRmax: 160160 ( 82%) HRavg 147( 75%)
Kalorie: 1870kcal Podjazdy: 310m Sprzęt: Hercules Aktywność: Jazda na rowerze
Nowy rok rozpocząłem w dobry sposób od treningu poza domem. Przed jazdą miałem bardzo mało czasu na przygotowanie sprzętu i decyzję o wyjeździe podjąłem w zasadzie w jednej chwili, nie zastanawiając się nad niczym. Przygotowanie sprzętu na szybko wpłynęło na kilka drobiazgów które sprawiły, że jazda nie należała do przyjemności. Tym razem nie popełniłem błędów w przygotowaniu do jazdy i nie zapomniałem niczego. Wyjechałem dokładnie o tej godzinie kiedy planowałem przy całkiem niezłej pogodzie. Już po starcie czułem, że nogi są całkiem dobre ale widząc tętno w okolicy 130 już po kilkuset metrach mogłem myśleć inaczej. Jechałem jednak swoje trzymając się wskazań mocy i przede wszystkim kadencji. Z tym nie było problemu, utrzymywanie 90-100 obrotów na minutę jeszcze kilka miesięcy temu było problemem a teraz nawet bez pilnowania jechałem na takiej kadencji. Tętno utrzymywało się na przełomie 2 i 3 strefy, moc zazwyczaj w 2 strefie. Krajobraz na trasie się zmieniał, raz było mokro, raz sucho, raz mgła, potem chmury, słońce, raz dało się oddychać bez maski by chwilę później mieć problem z swobodnym oddychaniem. Nie miałem zaplanowanej trasy i chciałem się trzymać raczej bocznych dróg, ostatni wyjazd sprzed 7 tygodni wyrzuciłem już z pamięci ale mimo to nie czułem się bezpiecznie. W pewnym momencie skręcając w zapomniane kompletnie drogi pogubiłem się i wybrałem złą dróżkę, dojechałem do zamkniętej bramy i musiałem zawrócić. Wiązało się to z dwukrotnym przejazdem przez głęboką kałużę w której za drugim razem koło straciło przyczepność. Wybrnąłem z tej sytuacji dosyć sprawnie i trafiłem na właściwą ścieżkę. Dojeżdżając do wału nad Wisłą zauważyłem problem z siodełkiem, okazało się, że sztyca opadła o kilka centymetrów i jechało się bardzo niekomfortowo. Poprawiłem to ustawienie ale liczyłem się, z faktem, że z tego powodu jeszcze kilka razy będę musiał się zatrzymać. Wał nad Wisłą był najtrudniejszym technicznie odcinkiem, na tym rowerze przejechałem całkiem sprawnie ale niezbyt szybko. Mimo braku pieszych i innych rowerzystów kilka razy musiałem zwalniać i raz nawet się zatrzymać. Nie jestem zwolennikiem postojów po drodze a dzisiaj było ich całkiem sporo. Ścieżka do Ochab okazała się na kilku odcinkach bardzo zatłoczona i raz nawet zjeżdżając na pobocze utraciłem przyczepność, ratując się przed upadkiem. Później przez wiele kilometrów nie minął mnie żaden samochód. Gdyby nie kolejny przymusowy postój byłoby całkiem znośnie. Cały czas mimo wysokiego tętna trzymałem wysoką kadencję i moc w 2 strefie mocy. Po kolejnym postoju przez 5 kilometrów jechało się komfortowo a później coraz gorzej i mniej więcej 10 kilometrów było dystansem jaki pokonywałem bez postoju. Jestem daleki od formy i nawet droga prowadząca lekko w górę przez Mazańcowice okazała się wymagająca. Trudniejszy podjazd ominąłem jadąc najkrótszą drogą z kilometrowym odcinkiem rozmokniętej drogi terenowej gdzie koło buksowało kilkukrotnie. Po około 2 godzinach miałem już dość i mimo redukcji mocy nie zwiększył się komfort jazdy. Niby nie było źle ale z taką jazdą nie mam czego szukać na treningach grupowych gdzie nawet najsłabsi jeżdżą 2 klasy lepiej ode mnie. Nie stać mnie na razie na więcej ale mając wybierać miedzy przyjemną jazdą w zimie czy formą latem wybieram tą drugą opcję. Już z głębszego dna wychodziłem na wysokie szczyty formy i dlatego uważam, że może być tylko lepiej.




kategorie bloga

Moje rowery

TCR Advanced 2 2021 7779 km
Zimówka 9414 km
Litening C:62 Pro 18889 km
Triban 5 54529 km
Astra Chorus 2022 9586 km
Evo 2 7927 km
Hercules 13228 km
Ital Bike 9476 km
Trek 17743 km
Agree GTC SL 21960 km
Cross Peleton 44114 km
Scott 9850 km

szukaj

archiwum