Piotr92blog rowerowy

informacje

baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi

wszyscy znajomi(13)

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy PiotrKukla2.bikestats.pl

linki

Wpisy archiwalne w kategorii

Zima 2022

Dystans całkowity:402.00 km (w terenie 91.00 km; 22.64%)
Czas w ruchu:133:09
Średnia prędkość:17.81 km/h
Maksymalna prędkość:51.00 km/h
Suma podjazdów:4070 m
Maks. tętno maksymalne:189 (96 %)
Maks. tętno średnie:155 (79 %)
Suma kalorii:75543 kcal
Liczba aktywności:93
Średnio na aktywność:36.55 km i 1h 25m
Więcej statystyk

Trenażer 14

Środa, 1 grudnia 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:36 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 23.0°C HRmax: 167167 ( 85%) HRavg 133( 68%)
Kalorie: 1068kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Po ciężkim dniu i bardzo złym samopoczuciu przystąpiłem planowo do treningu. Głównym celem na ten dzień było utrzymanie koncentracji i sprawdzenie reakcji organizmu na gwałtowne zmiany rytmu i wzrost mocy o kilka stref. W celu sprawdzenia swoich zmysłów postawiłem blisko siebie wydający intensywny zapach odświeżacz powietrza oraz zrobiłem bardzo mocny i niedobry w smaku napój izotoniczny. Reakcja organizmu na trening przypominała roller-coster, duże wahania które w pewnym momencie zbiegły się z problemami z napędem w rowerze i o równych powtórzeniach mogłem zapomnieć. Przez ponad godzinę wysiłku nic nie czułem, nawet bólu mięśni czy wzrostu temperatury otoczenia. Dopiero przed końcem wysiłku zacząłem czuć smak napoju i odświeżacza powietrza. Po treningu czułem zmęczenie które nadeszło nagle i z dużą siłą. Położyłem się więc do łóżka, nie mając sił na wejście pod prysznic.

Trenażer 13

Wtorek, 30 listopada 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 00:53 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 21.0°C HRmax: 132132 ( 67%) HRavg 113( 57%)
Kalorie: 469kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Przejażdżka regeneracyjna z wykorzystaniem aplikacji Bkool Cycling. Nie umiem jakoś przekonać się do tego oprogramowania i dlatego z reguły korzystam ze Zwifta. Przy okazji pobawiłem się trochę trybem ERG i tym razem wszystko działo jak trzeba. Po zaliczeniu ciekawej trasy i niecałej godzinie zrezygnowałem z dalszej jazdy.

Siłownia 9

Poniedziałek, 29 listopada 2021 Kategoria Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 00:35 min/km:
Pr. maks.: Temperatura: 22.0°C HRmax: 134134 ( 68%) HRavg 85( 43%)
Kalorie: 144kcal Podjazdy: m Aktywność: Ciężary
Pierwszy z treningów mający poprawić siłę nóg, składający się jedynie z ćwiczeń z ciężarami. Po zawirowaniach jakie miały miejsce w tym roku nie jestem w stanie ćwiczyć na obciążeniu z jakim bez większych problemów radziłem sobie w ubiegłym roku. Zdecydowałem się jednak na redukcję ilości powtórzeń a ciężar został taki sam. Jakość ćwiczeń była dobra więc trening można uznać za udany.

Trenażer 12

Niedziela, 28 listopada 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 02:35 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 22.0°C HRmax: 155155 ( 79%) HRavg 133( 68%)
Kalorie: 1634kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Trening będący kolejnym wyzwaniem dla głowy. Po ciężkim dniu wieczorem przystąpiłem do ponad 2 godzinnej jazdy na trenażerze. Podłączyłem wreszcie odpowiedniej mocy wiatrak i od razu zrobiło się przyjemniej. Noga za to nieco gorsza albo zmęczona po wcześniejszym treningu. Początek wyglądał jeszcze nieźle ale z każdą chwilą było coraz gorzej i kończąc trening brakowało już świeżego powietrza w pomieszczeniu. Ponad 2 i pół godziny wysiedziałem ale końcówka już była na wysokim tętnie.

Trenażer 10

Czwartek, 25 listopada 2021 Kategoria Czasówka Testowa, Trenażer, Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:00 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 21.0°C HRmax: 188188 ( 96%) HRavg 133( 68%)
Kalorie: 640kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Pierwszy ważny punkt w planie treningowym czyli test FTP doszedł do skutku w planowanym terminie. Po wypróbowaniu wielu metod wyznaczenia FTP nie potrafiłem się zdecydować którą wykorzystać na tym etapie przygotowań do sezonu. Do sprawdzenia pozostały mi jeszcze dwa sposoby – dwie próby 8 minutowej lub Map Test polegający na wzroście mocy o 25 Wat co 150 sekund. Bardziej kusząco wyglądał ten drugi wariant więc przystąpiłem do testu. Od jakiegoś czasu nie napalam się przed testami, nie czuję adrenaliny czy podwyższonego tętna i na chłodno podchodzę do tego typu prób. Dzisiaj jednak problemy sprawiał trenażer więc trochę nerwów straciłem na próbie konfiguracji połączenia. Ostatecznie nie udało się skonfigurować trybu ERG który przy zadanej mocy wymagał trzymania kadencji rzędu 40 rpm a przy wyższej moc szła mocno w górę więc jechałem w tradycyjnym trybie z symulacją nachylenia podczas korzystania z platformy Zwift. Już na rozgrzewce coś nie grało i przy założonej kadencji moc była za wysoka o 40 Wat, podobnie wartości wskazywał Vector 2 więc z samą symulacją obciążenia w trenazerze było coś nie tak. Początek testu więc nie wyszedł, zamiast zacząć od 100 Wat, ruszyłem z poziomu 140 i dopiero po 5 minutach nastąpił wzrost mocy, później było już równiej, byłem zaskoczony jak łatwo przeskakują kolejne poziomy i po około 2 minutach jazdy na 325 Watach które miało być ostatnim progiem postanowiłem spróbować dołożyć kolejne 25 Wat. Bez większych problemów utrzymałem 350 Wat ale było to maksimum bo w końcówce nastąpił wyraźny wzrost tętna co świadczy o znacznej produkcji kwasu mlekowego. Byłem pewny, że trenażer zawyżył moc o co najmniej 10 % ale po porównaniu z Garmin Vector 2 różnica wynosiła ledwie 2 % na korzyść Direto. Po teście byłem zaskoczony tym jaki wynik mi wyszedł, jestem przynajmniej poziom wyżej od tego co zakładałem i oznacza to, że od początku będę musiał się męczyć na wysokich jak na okres zimowy Watach. Powtarzanie testu nie ma sensu, robiłem go w warunkach laboratoryjnych po dokładnej konfiguracji i kalibracji trenażera. Byłem zmęczony po teście ale nie wyjechany na maksa ale swoje musiałem przekręcić na niskiej mocy, znowu nie umiałem zejść poniżej 140 Wat, tętno powoli spadało i dopiero w końcówce gdy udało się zbić moc do 80 Wat osiągnęło wartości jakie zwykle pojawiają się po treningach.

Trenażer 9

Wtorek, 23 listopada 2021 Kategoria Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:03 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 21.0°C HRmax: HRavg
Kalorie: 701kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Kolejna próba wykorzystania aplikacji Bkool do treningu na trenażerze. Tym razem udało się dokładnie ustawić trenażer i nachylenie było bardziej realnie symulowane ale wciąż nie jest tak autentyczne jak na Zwifcie. Wybrałem niezbyt trudną trasę którą pokonałem szybciej niż się spodziewałem. Noga znowu całkiem nieźle kręciła mimo złego samopoczucia.

Siłownia 8

Poniedziałek, 22 listopada 2021 Kategoria Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 00:41 min/km:
Pr. maks.: Temperatura: 21.0°C HRmax: 128128 ( 65%) HRavg 89( 45%)
Kalorie: 159kcal Podjazdy: m Aktywność: Ciężary
Lekki rozruch po weekendzie. Zredukowałem ilość ćwiczeń, serii i powtórzeń do minimum aby nabrać świeżości przed planowanym testem FTP.

Trenażer 8

Sobota, 20 listopada 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 02:10 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 21.0°C HRmax: 146146 ( 74%) HRavg 122( 62%)
Kalorie: 1255kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Dłuższa sesja na trenażerze. Nie było dane pojeździć na zewnątrz ale jakoś dla mnie nie zrobiło to różnicy i po raz kolejny wszedłem do swojej jaskini treningowej. Coraz bardziej dogaduję się z Direto XR ale wciąż walczę z buntującym się organizmem i powoli godzę się z tym, że tak dobrze i stabilnie jak było przed zachorowaniem na Covid już w moim przypadku nie będzie. Nie zastanawiam się jednak nad tym co będzie za jakiś czas tylko skupiam się na tym co jest teraz. Przed trenażerem zrobiłem krótką rozgrzewkę ogólnorozwojową i dzięki temu od razu wskoczyłem na właściwe obroty. Trening jaki realizowałem był po prostu nudny, wytrzymałość tlenowa metodą ciągłą. Jedynym urozmaiceniem była jazda na stojąco którą praktykowałem przez minutę po każdych 20 minutach kręcenia na kadencji około 90. Z planowanych 2 godzin zrobiło się o 10 więcej ale jakoś mnie to nie zmartwiło. Na tym treningu skończył się dla mnie tydzień i prolog do cyklu jaki czeka mnie w grudniu i styczniu, przed wyjazdem na południe Europy.

Siłownia 6

Piątek, 19 listopada 2021 Kategoria Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:00 min/km:
Pr. maks.: Temperatura: 23.0°C HRmax: 127127 ( 65%) HRavg 83( 42%)
Kalorie: 208kcal Podjazdy: m Aktywność: Ciężary
Ponowny trening ogólnorozwojowy z takim samym nastawieniem jak poprzednio. Tym razem czułem się znacznie lepiej i mogłem dokładniej wykonywać ćwiczenia bo obciążenia było dokładnie takie samo a samopoczucie lepsze więc wydawało się, że te ćwiczenia wydawały się łatwiejsze co pozwalało lepiej przyłożyć się do pracy. Zrobiłem swoje i mogę już myśleć o wzroście obciążenia przed kolejnym treningiem.

Trenażer 7

Czwartek, 18 listopada 2021 Kategoria Trenażer, Zima, Zima 2022
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 01:30 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 21.0°C HRmax: 155155 ( 79%) HRavg 137( 70%)
Kalorie: 954kcal Podjazdy: m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Pierwszy z tych treningów jakich jeszcze nie robiłem, polegał on na mieszance stref mocy i kadencji w krótkich blokach powtórzeniowych. Na razie nie wchodziłem w wyższe strefy i dochodziłem ledwie do FTP ale było to męczące, ciągła zmiana przełożeń, często pozycji na rowerze, to ma mnie w pewnym sensie przygotować od bardziej agresywnej jazdy w terenie gdzie liczy się technika i zdolność to szybkiego podejmowania decyzji, korzyści to powinno przynieść także na szosie gdy zajdzie potrzeba jazdy w zmiennym tempie na różnych trasach. Nie miałem za dużo czasu na analizę i odpoczynek po treningu bo znowu trenowałem późnym wieczorem.

kategorie bloga

Moje rowery

TCR Advanced 2 2021 8666 km
Zimówka 9414 km
Litening C:62 Pro 18889 km
Triban 5 54529 km
Astra Chorus 2022 10946 km
Evo 2 8421 km
Hercules 13228 km
Ital Bike 9476 km
Trek 17743 km
Agree GTC SL 21960 km
Cross Peleton 44114 km
Scott 9850 km

szukaj

archiwum