Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi PiotrKukla2 z miasteczka Bielsko-Biała. Mam przejechane 223570.38 kilometrów w tym 7915.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 25.35 km/h i się wcale nie chwalę.
Suma podjazdów to 2324726 metrów.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy PiotrKukla2.bikestats.pl

Archiwum bloga

Miernik Mocy Garmin Vector 2

Poniedziałek, 20 kwietnia 2020 · dodano: 20.04.2020 | Komentarze 0

Kontynuując temat sprzętowy dużą role odgrywają akcesoria które nie są konieczne ale w dużym stopniu ułatwiają jazdę lub trening. Jednym z tych elementów jest miernik mocy. Zestaw do pomiaru mocy zakupiłem już dosyć dawno bo końcem 2017 roku. Wówczas stałem przed dylematem jaki miernik wybrać. Zależało mi przede wszystkim na tym abym mógł pomiar mocy przekładać miedzy rowerami. Ze względu na dużą rozbieżność osprzętu, w jednym rowerze miałem Ultegrę 11 rzędową, w drugim Sorę 9 rzędową a w trzecim jeszcze inny osprzęt 7 rzędowy w grę wchodziły tylko dwa rodzaje mierników mocy, piasta lub pedały. Bardziej do mnie przemawiał ten drugi typ pomiaru mocy który był dostępny w kilku wersjach. Z trzech firm na rynku dwie były dostępne od ręki. Kiedy byłem już zdecydowany na jednostronny pomiar Assioma Fevero Pro trafił się potestowy miernik mocy Garmin Vector 2 z obustronnym pomiarem i nie zastanawiałem się tylko go wziąłem. Wizualnie ten miernik nie prezentuje się najlepiej, z powodu zewnętrznych czujników widocznych z daleka.
Miernik mocy składa się z dwóch części. Korpusu pedału z podem mierzącym siłę przykładaną do korpusu oraz czujnika który odbiera sygnał i przesyła go do kompatybilnego odbiornika. Do zestawu dołączony był zestaw podkładek do węższych korb aby zachowana była odległość miedzy łańcuchem a wtyczką czujnika. Oprócz tego w zestawie był także Ant + Stick służący do łączności z oprogramowaniem komputerowym a czujnikami, klucz imbusowy, nakłądka na klucz dynamometryczny do przykręcenia pedałów z odpowiednią siłą, zestaw bloków z 7’ luzem oraz instrukcja.
Zamontowanie miernika to prosta sprawa. Najpierw montujemy korpusy pedałów, dokręcamy je w rękach do oporu a następnie sięgamy po klucz dynamometryczny i dokręcamy z siłą 34-42 N. Ważne jest aby oba pedały były dokręcone z taką samą siłą, inaczej pomiar zazwyczaj wychodzi niedokładny. Po zamontowaniu korpusów dołączamy czujniki. Czujniki dokręcamy z niewielką siłą, do momentu w którym nie zmieniają one położenia. Zaleca się aby czujnik był zamontowany pionowo w dół w momencie gdy ramie korby znajduje się na 9. Na tym kończymy montaż miernika. Druga sprawa to montaż bloków w butach. Tutaj również ważne jest ustawienie i siła z jaką dokręcamy bloki.
Przed pierwszą jazdą należy skalibrować miernik. U mnie pojawił się problem z powodu braku kompatybilnego odbiornika. Licznik który posiadałem nie miał funkcji kalibracja i przez 2 miesiące jeździłem z nieskalibrowanym miernikiem pokazującym wartości z powietrza. Po zakupie Garmina Edge 800 udało się skalibrować miernik i mogłem cieszyć się cyferkami na liczniku. Przez ponad dwa lata nie mam większych zastrzeżeń do tego miernika. Miałem kilka razy problem z czujnikami. Pierwszy raz czujnik co jakiś czas gubił sygnał. Po kilku wymianach baterii i reinstalacji oprogramowania problem zniknął. Drugi raz po którejś przekładce zapomniałem o podkładkach i przy pierwszej okazji wtyczka się wyczepiła, porwał ją łańcuch i czujnik do kosza. Następne problemy były związane z zawilgoconym czujnikiem którego za nic nie dało się wysuszyć. Najpierw coraz szybciej bateria była do wymiany a później czujnik w ogóle przestał działać. Po wymianie problemy zniknęły. Przez ponad 2 lata dwa razy musiałem wymieniać czujnik, koszt jednego to ponad 200 złotych. Inne części na razie nie zostały wymienione poza blokami które zużywają się. Dużą zaletą tego pomiaru jest fakt, że bez problemu dostępne są części zamienne.
Nowsza wersja miernika która przez jakiś czas chodziła mi po głowie jest pozbawiona zewnętrznych czujników ale pojawiają się duże problemy z łącznością zaobserwowane już u kilku użytkowników.
Dla osób szukających miernika kompatybilnego z kilkoma rowerami o różnych osprzętach Garmin Vector 2 jest dobrym rozwiązaniem. Używany zestaw w dobrym stanie idzie wyłapać za niezłą cenę. Konkurencyjny produkt firmy Assioma w wersji dwustronnej rzadko kiedy jest dostępny używany a koszt nowego to ponad 3000 złotych.
Gdybym dzisiaj miał kupować miernik mocy zdecydował bym się na montaż pomiaru na nowej korbie przez firmę InPeak. Gdyby to miał być pomiar dwustronny to uderzyłbym w Stages. W obu użytkowanych rowerach mam już napędy 11 rzędowe wiec problemów z kompatybilnością by nie było.
Zakup miernika mocy to była jedna z lepszych inwestycji której jak najbardziej nie żałuje. Zdecydowałem się na nią dosyć późno ale przynajmniej wiedziałem, że pomiar pomoże mi podnieść poziom sportowy i nie będzie zakupem bezwartościowym i będzie służył co najmniej kilka lat a nie po kilku miesiącach czy roku pójdzie w odstawkę wraz z rowerem.


Kategoria Inne



Komentarze
Nie ma jeszcze komentarzy. Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa apust
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]