Ranking podjazdów 2018 cz.2

Niedziela, 16 grudnia 2018 · dodano: 16.12.2018 | Komentarze 1

Ranking podjazdów podzieliłem na kilka części. Pierwsza z nich jest już gotowa, obejmuje wszystkie zaliczone podjazdy w Beskidzie Śląskim. Wersja blogowa nie jest dokładnie czytelna i dlatego w przyszłości pojawi się też wersja w formacie pdf. oraz spis podjazdów z linkami do segmentów strava. Numeracja w rankingu jest jedna czyli jak pierwsza część rankingu zakończyła się na 67 podjazdach to pierwszy podjazd części drugiej będzie miał numer 68. Sam ranking składał się będzie z 7 części:
 Część 1: Beskid Śląski
Część 2; Beskid Żywiecki i Makowski, Beskid Mały
Część 3: Beskid Wyspowy, Beskid Sądecki, Beskid Niski, Bieszczady i Góry Słonne
Część 4: Tatry i Podhale, Gorce i Pieniny
Część 5: Opolszczyzna, Masyw Ślęży, Góry Sowie i Bardzkie, Góry Bystrzyckie i Orlickie, Karkonosze, Góry Bystrzyckie i Orliste, Góry Stołowe, Góry Izerskie
Część 6: Jesenniki, Beskid Morawsko-Śląski, Mała Fatra
Część 7: Nowe zaliczone w 2019 roku regiony, m.in. Wielka Fatra, Magura Orawska, itd.

II.BESKID ŻYWIECKI I MAKOWSKI:
Region składający się z dwóch mniejszych, połączony ze względu na brak określenia jednoznacznych granic pomiędzy nimi.
 Beskid Żywiecki należy do najwyższych w Polsce Beskidów z najwyższymi szczytami: Babia Góra (1725 m.n.p.m.) oraz Pilsko (1551 m.n.p.m.). Podobnie jak Beskid Śląski rozciąga się także poza granice naszego kraju, jego najbardziej wysunięta na południe i zachód część znajduje się w granicach administracyjnych Słowacji. Swoim zasięgiem dobiega także w okolice Nowego Targu czy Rabki Zdrój.
Beskid Makowski rozciąga się od Myślenic czy Lanckorony we wschodniej części w kierunku na południowy zachód. Umowne źródła mówią, że granicę wyznaczają drogi 52, 28 i 7, inne znowu, że szczyty leżące po lewej stronie drogi 957 łączącej Białkę koło Makowa z Podhalem znajdują się w granicach tego regionu. Bezpiecznie połączyłem te dwa pasma wchodzące w skład Beskidów.
Następujące podjazdy znalazły się w rankingu:

III. BESKID MAŁY:
Najmniejszy z pasm górskich wchodzących w skład Beskidów. Obejmuje powierzchnię około 500 km2. Jego najwyższy szczyt Czupel ma 930 m.n.p.m. W jego skład wchodzą też m.in. Chrobacza Łąka czy Magurka. Region jest bardzo popularny wśród turystów, zwłaszcza w okresie letnim poruszanie się po okolicy Beskidu Małego jest utrudnione.