Piotr92blog rowerowy

informacje

baton rowerowy bikestats.pl

Znajomi

wszyscy znajomi(13)

wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy PiotrKukla2.bikestats.pl

linki

Wpisy archiwalne w miesiącu

Marzec, 2018

Dystans całkowity:1451.00 km (w terenie 2.00 km; 0.14%)
Czas w ruchu:63:43
Średnia prędkość:26.91 km/h
Maksymalna prędkość:68.00 km/h
Suma podjazdów:11400 m
Maks. tętno maksymalne:187 (95 %)
Maks. tętno średnie:143 (73 %)
Suma kalorii:5312 kcal
Liczba aktywności:26
Średnio na aktywność:80.61 km i 2h 39m
Więcej statystyk

Trening 19

Sobota, 10 marca 2018 Kategoria Trening 2018, Szosa, Samotnie, 100-200
Km: 112.00 Km teren: 0.00 Czas: 03:50 km/h: 29.22
Pr. maks.: 51.00 Temperatura: 9.0°C HRmax: 168168 ( 85%) HRavg 136( 69%)
Kalorie: kcal Podjazdy: 590m Sprzęt: Triban 5 Aktywność: Jazda na rowerze
Pierwsza jazda na szosie od ponad 2 miesięcy, całkiem inna jazda niż na ciężkiej zimówce. Największą różnicę robią koła. Nie byłem całkiem pewny pogody i nie przełożyłem pomiaru mocy. Wyjechałem dosyć późno bo dopiero o 10 i planowałem około 3 i pół godziny jazdy. Wiał słaby wiatr więc kierunek dla mnie był bez znaczenia. Nie miałem informacji o kadencji, ale starałem się jechać miękko, największej tarczy użyłem zaledwie kilka razy. Jechało się bardzo dobrze, z czasem okazało się, że wiatr jest nieco silniejszy i później był to niewielki problem z którym jakoś sobie poradziłem. Cały czas jechałem równym tempem, bez zbędnych przyśpieszeń, kilka spowolnień było, m.in. w Żorach, Pszczynie czy Brzeszczach. Z Pszczyny miałem jechać prosto na Brzeszcze, pojechałem jednak w nieco innym kierunku i nadłożyłem trochę dystansu. Zbadałem fajną drogę którą dojechałem prawie do Brzeszcz i jest to ciekawy skrót. Brzeszcze też minąłem znaną już trasą rowerową i później przez ostatnio często odwiedzane rejony Kaniowa do Bestwiny. Pary starczyło na 3 godziny, chyba niezbyt dobrze dawkowałem jedzenie i picie. Nie był to jakiś duży kryzys ale tętno było dużo wyższe niż wcześniej. Inną przyczyną może być fakt, że jeszcze nie jestem gotowy na dłuższe jazdy. Na koniec zafundowałem sobie dwa podjazdy które pokonałem w dobrym tempie. Na koniec zrobiło się trochę za ciepło.

Trening 18

Czwartek, 8 marca 2018 Kategoria 50-100, Samotnie, Szosa, Trening 2018
Km: 63.00 Km teren: 0.00 Czas: 02:29 km/h: 25.37
Pr. maks.: 49.00 Temperatura: 6.0°C HRmax: 164164 ( 84%) HRavg 129( 66%)
Kalorie: kcal Podjazdy: 510m Sprzęt: Zimówka Aktywność: Jazda na rowerze
Ciężki dzień, nie mogłem się skupić na jeździe i myśli krążyły zupełnie gdzie indziej. Nie sprawdziłem dokładnie roweru przed jazdą i miałem przez to później problem. Początek był obiecujący, równa jazda pod wiatr do momentu gdy zauważyłem problem z tylnym błotnikiem, mocowanie popuściło a takiego klucza nie wożę ze sobą, dokręciłem ile mogłem ręcznie i wystarczyło na kilka kilometrów. Gdy sytuacja uległa powtórzeniu zdecydowałem się na powrót do domu. Po drodze mocowanie całkiem puściło i bałem się, że będzie haczyć o koło. Znalazłem w kieszeni plastikową opaskę zaciskową i prowizorycznie przymocowałem błotnik, nie było to zbyt trwałe. Jak już jechałem w stronę domu to nie chciało mi się zawracać i pojechałem w kierunku Rudzicy a następnie Pierśćca. Pokrążyłem po bocznych dróżkach, przez około 10 kilometrów nie spotkałem żadnego samochodu. Drogi częściowo mokre i brudne, jednak na tym rowerze to nie ma znaczenia. Później przyjemna jazda z wiatrem, można było trochę odpocząć, zrobiłem jeden odcinek testowy, nie chodziło o moc, prędkość czy tętno, skupiłem się na trzymaniu kadencji około 95 i na odcinku 11 minutowym udało się osiągnąć zamierzony cel. Miałem w planie jeszcze pojechać podjazd z zamierzoną kadencją, w najgorszym możliwym momencie błotnik o sobie przypomniał i musiałem drugi raz użyć opaski zaciskowej. Ostatni odcinek to walka z wiatrem i lekkim nachyleniem i ponad 10 minut luźnej jazdy do domu. Miernik mocy znowu nie działał jak trzeba, nie chciało mi się z nim bawić, dokładnego pomiaru będę potrzebował później przy konkretnych ćwiczeniach. Solidnie przepracowane trzy dni, treningi nie były zbyt mocne ale dobra podstawa pomoże zbudować lepszą i trwalszą formę. W weekend jak będzie sucho to wyciągam szosówkę.


Trening 17

Środa, 7 marca 2018 Kategoria 50-100, Szosa, Trening 2018, Zima
Km: 66.00 Km teren: 0.00 Czas: 02:33 km/h: 25.88
Pr. maks.: 53.00 Temperatura: 4.0°C HRmax: 163163 ( 83%) HRavg 132( 67%)
Kalorie: kcal Podjazdy: 510m Sprzęt: Zimówka Aktywność: Jazda na rowerze
Znowu nie zdecydowałem się na jazdę na szosówce. Pogoda już typowo wiosenna, dosyć ciepły poranek, dający się we znaki wiatr i przebijające się przez chmury słońce. Ubrałem się zbyt zachowawczo i pod koniec było już za gorąco. Resztki śniegu topnieją i drogi są bardzo mokre.
Przed jazdą miałem problem z kalibracją miernika mocy i dwa razy po drodze próbowałem skalibrować pomiar, bezskutecznie. Wskazania mocy wyszły na moje oko trochę za niskie. Nie przejmowałem się tym, kierowałem się cały czas kadencją i tętnem. Trasa wyszła bardzo fajna z trzema podjazdami. Karty rozdawał wiatr i tak się złożyło, że przez połowę trasy pomagał a przez drugą połowę nie przeszkadzał zbytnio. Jechało się bardzo dobrze i nawet podjazdy pojechałem nieźle jak na początek marca. Starałem się trzymać założoną kadencję, czasami nawet była odrobinę wyższa niż myślałem. W czwartek podobna jazda.




Trening 16

Wtorek, 6 marca 2018 Kategoria 50-100, Szosa, teren, Trening 2018, Zima
Km: 69.00 Km teren: 2.00 Czas: 02:49 km/h: 24.50
Pr. maks.: 42.00 Temperatura: 1.0°C HRmax: 162162 ( 83%) HRavg 134( 68%)
Kalorie: kcal Podjazdy: 600m Sprzęt: Zimówka Aktywność: Jazda na rowerze
Myślałem wyjechać już na szosie, mokre drogi spowodowały, że świeżo wyczyszczony i przygotowany do sezonu rower został w domu. Jakość powietrza pozostawiała sporo do życzenia, mimo to wolałem się pomęczyć niż znowu korzystać z trenażera. Chciałem sprawdzić jedną drogę w Jawiszowicach i wybrałem się znowu w okolice Kaniowa. Drogi tam nie są złe, ruch praktycznie zerowy i zamarznięte stawy mają w sobie jakiś urok. Wiało dosyć mocno i pierwsza połowa to walka z wiatrem. Krótki postój za Kaniowem by dokładnie sprawdzić gdzie mam skręcić i dalsza jazda. Skręciłem w boczną drogę, później w kolejną, asfalt się zamienił w teren, im dalej tym gorzej, błoto zmieszane ze śniegiem. Zawróciłem i szukałem dalej alternatywy, kolejna droga wydawała mi się ciekawa na mapie a w rzeczywistości to znowu teren. Tym razem przejechałem i jeszcze przed główną drogą wjechałem na szosę. Kilka kilometrów musiałem przejechać główną, przez pierwszą część skorzystałem ze ścieżki rowerowej, nowa to jeszcze równa, za kilka lat nie będzie już tak przyjemna do jazdy. Przed Dankowicami znowu zjechałem z głównej drogi i znowu zaczął się teren, tym razem bardziej przyjemny do jazdy. Po kilkuset metrach pojawił się asfalt. W stosunku do tego co zamierzałem nadrobiłem kilka kilometrów i straciłem jakieś 20 minut czasu. Ostatnia droga którą chciałem sprawdzić okazała się najlepsza, trochę kręta, ale fajny skrót do Bestwinki. Znaną drogą dojechałem do Bielska i mijając miasto spokojnie do domu. Noga podawała, nawet podjazdy poszły lepiej niż myślałem. 
Cały czas pilnowałem kadencji i wyszło sporo odcinków z kadencją w okolicy 100. Jutro powtórka, może trochę inny kierunek i bardziej pagórkowata trasa.



Trening 15

Niedziela, 4 marca 2018 Kategoria 50-100, Samotnie, Szosa, Trening 2018
Km: 78.00 Km teren: 0.00 Czas: 03:04 km/h: 25.43
Pr. maks.: 48.00 Temperatura: °C HRmax: 169169 ( 86%) HRavg 141( 72%)
Kalorie: kcal Podjazdy: 360m Sprzęt: Zimówka Aktywność: Jazda na rowerze
Wreszcie jakaś jazda na powietrzu, czy było świeże to nie wiem bo jechałem w kominiarce. Wyjechałem o 10 i -8 stopni a później stopniowo coraz cieplej. Nie wiedziałem czego się spodziewać, w okolicy drogi oblodzone, a dalej mogły być mokre i dlatego wybrałem najgorsze ciuchy jakie mam i ubrałem się nawet za ciepło. Na początek miałem 200 metrowy spacer, nie dało się po tym lodzie jechać i później już dużo lepiej, sucho. Drogowcy nie szczędzili soli i sporo dróg białych, dziur też przybyło i nie żałowałem, że szosa została w domu. Nie zamontowałem pomiaru mocy i jazda była " bez cyferek ". Ruch niewielki i bez problemu przez całe Bielsko, podjazd poszedł nieźle. Za miastem już wiatr był odczuwalny i nieco więcej samochodów. Temperatura powoli rosła, za Kaniowem krótki postój by wyjąć coś do jedzenia. Do Brzeszcz walczyłem z wiatrem by do Pszczyny korzystać z podmuchów w plecy. Po drodze suport zaczął coraz bardziej hałasować, na skrzyżowaniu sprawdziłem i zauważyłem lekki luz. Kolejna rzecz do wymiany w tym rowerze. Miałem jechać już prosto do domu, zrobiło się na tyle ciepło, że jazda była bardzo przyjemna i zrobiłem dodatkową pętelkę w Pszczynie. Fajna droga bez samochodów z dobrym asfaltem skończyła się na głównej i w sumie ponad 6 kilometrów dodatkowej jazdy wyszło. Za rondem spora grupa kolarzy, chyba wszyscy na szosach, jechali w przeciwną stronę, pewnie i tak bym się z nimi nie utrzymał i pojechałem na Goczałkowice. Ścieżka też sucha i bez żwiru. Nie potrzebnie władowałem się na wał przy zaporze w Goczałkowicach, ludzi jak mrówek i mały problem z przejazdem. Kolejny odcinek z bocznym wiatrem nie należał do najprzyjemniejszych. Wydłużyłem lekko jazdę skręcając na Mazańcowice. Zaliczyłem dobrym jak na ten okres tempem, dawno nie pokonywany podjazd i znaną drogą do Bielska. Siły cały czas były, nie miałem zamiaru wydłużać bardziej jazdy i skończyłem po 3 godzinach. Pogoda coraz lepsza, forma idzie ku lepszemu i kolejny dobry tydzień zaliczony. Następny będzie mam nadzieję podobny, trzy jazdy przed weekendem i dwa długie treningi w weekend. Trenażer chyba się już nie przyda.


Trenażer 42

Sobota, 3 marca 2018 Kategoria Trenażer, Zima
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 03:30 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: HRavg
Kalorie: kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Bardzo długi trening, nie potrzebnie go przedłużyłem i końcówka to już była trochę walka z samym sobą. Nie skupiłem już się na kadencji tylko bardziej na trzymaniu określonej mocy. Przed treningiem zauważyłem problem z kalibracją, nie mogłem zdiagnozować przyczyny wyskakującego błędu, dopiero gdy zajrzałem w instrukcję stwierdziłem, że problem jest z lewym czujnikiem. Wymiana baterii nie pomogła i dopiero dokładne obejrzenie czujnika dało odpowiedź. Przewód w środku się zerwał i nie da się tego zreperować. Powodów tego może być dużo, jedną z nich temperatura przechowywania, w miejscu treningu jest zimno i guma osłaniająca przewód jest tak twarda z zimna , że minimalny ruch mógł uszkodzić przewód. Nowy czujnik już zamówiłem, może będzie w następnym tygodniu a może po kolejnym weekendzie. Zamówiłem trochę inny czujnik, trochę trwalszy niż te które mam. Tym samym ustawienie pomiaru trochę trwało ale się udało i pomiar szedł tylko z prawej nogi mnożony razy dwa. Przekłamanie jest minimalne, rzadko kiedy obie nogi pracują tak samo. 
Sam trening był dobry. Trochę 1 strefy na rozgrzewkę a później zmienne tempo, 2 i 3 strefa. Trzy razy po 20 minut w 3 strefie fajnie weszło w nogi. Na koniec na rozluźnienie spokojna jazda.

 

Trenażer 41

Piątek, 2 marca 2018 Kategoria Trenażer, Zima
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: 03:00 km/h: 0.00
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: °C HRmax: 149149 ( 76%) HRavg 127( 65%)
Kalorie: kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Kolejna dawka wytrzymałości. Trening podobny do ostatnich 3 godzinnych jazd. Praca nad kadencją i jestem w stanie już wytrzymać 20 minut na bardzo wysokiej kadencji. Optymalna dla mnie kadencja też wzrosła i wynosi około 90, zwykle najlepiej jeździło mi się w okolicy 85. Po treningu nie byłem tak zmęczony jak zwykle i to jest dobry znak, że forma idzie do góry.

Trenażer 40

Czwartek, 1 marca 2018 Kategoria Trenażer, Zima
Km: 0.00 Km teren: 0.00 Czas: km/h:
Pr. maks.: 0.00 Temperatura: 1.0°C HRmax: 109109 ( 55%) HRavg 92( 47%)
Kalorie: kcal Podjazdy: m Aktywność: Jazda na rowerze
Luźna jazda w strefie 1. Szybka godzina i dużo lepsza regeneracja niż po wcześniejszych dniach treningowych.
Kolejny rekord temperaturowy pobity, rano - 20 stopni na termometrze.

kategorie bloga

Moje rowery

TCR Advanced 2 2021 7779 km
Zimówka 9414 km
Litening C:62 Pro 18889 km
Triban 5 54529 km
Astra Chorus 2022 9586 km
Evo 2 7927 km
Hercules 13228 km
Ital Bike 9476 km
Trek 17743 km
Agree GTC SL 21960 km
Cross Peleton 44114 km
Scott 9850 km

szukaj

archiwum